Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Competitive advantage through customer satisfaction

Ihalainen, Markus (2011)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Oppari.pdf (533.5Kt)
Lataukset: 


Ihalainen, Markus
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011060911702
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksen tarkoituksena on tutkia, miten ihmiset näkevät terveydenhoitopalvelut, esim. hierojien, kiropraktikkojen, fysioterapeuttien ja muiden vastaavien palvelujen tarjoajien palvelut, ja kuinka tämä tieto voidaan kääntää näiden kilpailueduksi. Motivaationa kyselyn toteutukseen oli alan heikko kaupallinen koulutustaso ja tietämättömyys siitä, kuinka hallinnoida resursseja hyödyllisesti. Tutkimus tarjoaa näille aloille ohjenuoran siitä kuinka kohdata asiakkaiden odotukset tehokkaammin ja kuinka hallinnoida resursseja saavuttaakseen paremman kilpailukyvyn tarjoamalla asiakkaille parempaa palvelua.

Teoreettisen osion pohja tutkimukselle on rakennettu tutkimalla, mitkä ovat avainasiat hyvälle asiakaspalvelulle, miten palvelun laatua voidaan korottaa ja mitkä seikat vaikuttavat siihen miten asiakkaat kokevat palvelun laadun. Teoria kyselyn toteutukseen ja kyselyn validiteetti on määritelty tässä osiossa.

Kyselyn empiirinen osio toteutettiin kvantitatiivisena asiakastyytyväisyyskyselynä. Kysely toteutettiin marraskuussa 2010 sattumanvaraisesti valikoitujen ihmisten henkilökohtaisilla haastatteluilla ja emaililla. Vastaajat oli valittu ystävien, tuttavien ja perheenjäsenten joukosta ja osa vastaajista oli hierojayrittäjien asiakkaita. Kyselyn toteutus valittiin siten, että saavutettaisiin mahdollisimman paljon erilaisia mielipiteitä ihmisiltä, joilla on erilaisia taustoja.

Tulokset osoittivat selkeitä suuntauksia markkinoilla ja myös eroavaisuuksia asiakkaiden mielipiteissä alaa kohtaan. Tulokset tutkittiin ja verrattiin teoriaosuuteen, jonka pohjalle palvelun parannusehdotukset kerättiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste