TFW Helsinki Instagram-markkinointi
Ruotanen, Niko (2020)
Ruotanen, Niko
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060116019
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060116019
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda erilaisia kehityssuunnitelmia, joiden avulla yrityksen Instagram-markkinointia voisi toteuttaa mahdollisimman kustannustehokkaasti. Opinnäytetyön rajaus on tehty siten, että työssä keskitytään pelkästään kuluttaja-asiakkaille suunnattuun markkinointiin. Toimeksiantajana opinnäytetyössä oli liikunta-alan yritys TFW Helsinki Oy, joka omistaa kolme eri liikuntakeskusta pääkaupunkiseudulla.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui liiketalouden kirjallisuudesta, asiantuntijahaastattelusta sekä lukuisista markkinointiin liittyvistä sähköisistä artikkeleista. Tietoperustassa käsiteltiin markkinoinnin keskeisiä aiheita, kuten brändiä, markkinointiviestintää, sisältömarkkinointia ja vaikuttajamarkkinointia.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin benchmarking -menetelmää, jonka avulla oli tarkoitus tutkia, minkälaisia toimintatapoja eri toimialojen yritykset käyttävät omassa Instagram-markkinoinnissa. Tulokset osoittivat, että yritykset käyttivät markkinoinnissaan muun muassa vaikuttajamarkkinointia. Yritykset myös hyödynsivät Instagramin työkaluja varsin tehokkaasti. Esimerkiksi Instagram-kohokohtien avulla oli tuotu selkeästi esille erilaiset tuote-esittelyt.
Tutkimusprosessista saatujen tulosten perusteella luotiin toimeksiantajalle useita erilaisia kehityssuunnitelmia, joihin kuuluivat esimerkiksi yhteistyöprojektit, vaikuttajat, suositukset & uudelleenjaot, Instagram-tarinat ja kohokohdat sekä avainsanat. Kehityssuunnitelmien tavoitteena on tuoda uusia toimintatapoja siihen, millä eri menetelmillä toimeksiantaja voisi toteuttaa Instagram-markkinointiaan esimerkiksi erilaisten markkinointikampanjoiden yhteydessä.
Opinnäytetyön tietoperusta muodostui liiketalouden kirjallisuudesta, asiantuntijahaastattelusta sekä lukuisista markkinointiin liittyvistä sähköisistä artikkeleista. Tietoperustassa käsiteltiin markkinoinnin keskeisiä aiheita, kuten brändiä, markkinointiviestintää, sisältömarkkinointia ja vaikuttajamarkkinointia.
Tutkimusmenetelmänä käytettiin benchmarking -menetelmää, jonka avulla oli tarkoitus tutkia, minkälaisia toimintatapoja eri toimialojen yritykset käyttävät omassa Instagram-markkinoinnissa. Tulokset osoittivat, että yritykset käyttivät markkinoinnissaan muun muassa vaikuttajamarkkinointia. Yritykset myös hyödynsivät Instagramin työkaluja varsin tehokkaasti. Esimerkiksi Instagram-kohokohtien avulla oli tuotu selkeästi esille erilaiset tuote-esittelyt.
Tutkimusprosessista saatujen tulosten perusteella luotiin toimeksiantajalle useita erilaisia kehityssuunnitelmia, joihin kuuluivat esimerkiksi yhteistyöprojektit, vaikuttajat, suositukset & uudelleenjaot, Instagram-tarinat ja kohokohdat sekä avainsanat. Kehityssuunnitelmien tavoitteena on tuoda uusia toimintatapoja siihen, millä eri menetelmillä toimeksiantaja voisi toteuttaa Instagram-markkinointiaan esimerkiksi erilaisten markkinointikampanjoiden yhteydessä.