Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Joensuun seudun yritysten kiinnostus ja valmiudet tarjota palveluja Silver-asiakkaille

Jäntti, Elina (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (396.5Kt)
Lataukset: 


Jäntti, Elina
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060216292
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää Joensuun seudun yritysten kiinnostus ja valmiudet tarjota palveluja Silver-asiakkaille. Silver Economy -asiakasryhmään kuuluvat kaikki yli 50-vuotiaat. Väestön ikääntymistä pidetään taloudellisena mahdollisuutena, jonka seurauksena voidaan kehittää uusia tuotteita ja palveluja. Työn teoriaosuus käsittelee Silver Economy -käsitettä, Silver-asiakasta, kuluttajakäyttäytymistä, ostopäätösprosessia, asiakkuudenhallintaa ja asiakasuskollisuutta. Teoriaosuus toimi samalla tietoperustana puhelinhaastatteluille ja Silver-asiakkaiden ymmärtämiselle. Yrityskartoitus toteutettiin tekemällä puhelinhaastatteluja paikallisiin eri toimialojen yrityksiin. Kohderyhmäksi rajattiin toimeksiantajan toiveesta 50–65-vuotiaat. Haastateltavat toimialat valittiin yhdessä toimeksiantajan kanssa ja kysymysten ja teemojen pohjalta tehtiin haastattelurunko. Haastatteluiden tuloksista selvisi muun muassa Joensuun seudun yritysten kiinnostus yli 50-vuotiaita asiakkaita kohtaan ja se, miten heidät oli huomioitu yrityksissä. Haastattelutuloksista kävi myös ilmi, että eläkeläisten potentiaali oli tunnistettu hyvin, mutta 50–65-vuotiaat olivat vielä jokseenkin unohdettu asiakasryhmä. Suurin osa haastateltujen yritysten asiakaskunnasta koostui yli 50-vuotiaista, joten olisi tärkeä kehittää tuotteita ja palveluja ikäystävälliseen suuntaan.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste