Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu (Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu)
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Business Model Development for the Silver Economy Market

Kuosmanen, Karri (2020)

 
Avaa tiedosto
Thesis file (755.8Kt)
Lataukset: 


Kuosmanen, Karri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060517395
Tiivistelmä
This thesis is a business model development and innovation thesis as a part of the Silver Economy Project at Karelia University of Applied Sciences.

The Silver Economy, which consists of people aged 50 or over, is projected to grow in the coming years. The aging population is often considered as a problem in society. The Silver Economy consumers simultaneously present new opportunities for businesses to develop their products and services to take advantage of the needs of this growing segment.

The goal of this thesis is to examine the theory behind business model development and how it can be applied to the Silver Economy market. The specific needs of the aging consumers are investigated through the example of the retail industry. Qualitative research in the form of interviews was conducted in order to understand the approach businesses have taken to develop their business models towards the Silver Economy.

According to previous research and this thesis, there are some factors shared among Silver Economy consumers in regards to business development. Needs arising from aging, the importance of listening to customer feedback, and consideration of their individual needs are of high priority.
 
Tämän opinnäytetyön aihe on liiketoimintamallien kehittäminen 50+ kuluttajille ja se on osa Silver Economy -projektia Karelia Ammattikorkeakoulussa.

Silver Economy on markkinasegmentti, joka koostuu yli 50-vuotiaista kuluttajista, joiden määrän odotetaan kasvavan tulevaisuudessa. Ikääntyvä väestö yleisesti nähdään ongelmana, mutta samanaikaisesti he myös tuovat esiin uusia mahdollisuuksia yritysten liiketoimintamallien, tuotteiden sekä palveluiden kehittämiselle.

Tämän opinnäytetyön tavoitteena on tutkia liiketoimintamallien kehittämisen teoriaa, sekä miten sitä voidaan soveltaa Silver Economy -markkinoihin. Esimerkkejä kehityksestä tutkitaan vähittäistavarakauppojen ja palveluiden kautta. Kvalitatiivisia tutkimusmetodeja käyttäen suoritettiin haastatteluita yritysten ja asiantuntijoiden kanssa heidän kokemuksiensa selvittämisessä.

Tutkimuksen ja tämän opinnäytetyön mukaan, joitain yhtäläisyyksiä on havaittavissa Silver Economy -kuluttajien preferensseissä. Tarpeet, jotka ilmenevät ikääntymisen myötä, sekä kuluttajien individuaaliset mieltymykset korostavat asiakkaiden palautteen huomioon ottamista ja heidän tarpeidensa huomiointia.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste