Digitaalisten markkinointikanavien hyödyntäminen rakennusalan tukkukaupassa
Pallaskorpi, Tuomas (2020)
Pallaskorpi, Tuomas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817666
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020060817666
Tiivistelmä
Digitaalisen teknologian kehittyminen on muuttanut kuluttajien käyttäytymistä laajentamalla informaation lähteitä ja tarjoamalla entistä helpomman tavan valita, vertailla ja tutustua tarjolla oleviin tuotteisiin ja palveluihin. Internet-näkyvyyden tärkeys on nopeasti muokannut yritysten markkinointistrategioita, jotka nykyään suunnitellaan kattamaan digitaaliset alustat, kuten sosiaalinen media ja hakukoneet, jossa asiakkaiden huomiosta pystytään kilpailemaan tasapuolisemmissa olosuhteissa suurten yritysten kanssa.
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä rakennusalan tukkukauppayrityksen internet-näkyvyyden parantamisessa. Tutkimuksen tavoitteena oli suorittaa markkinoinnin koekäyttö kolmella digitaalisella markkinointialustalla, ja löytää parhaiten toimeksiantajan verkkosivuille liikennettä ohjaava markkinointitapa.
Tutkimuksessa selvisi Google Ads mainosten olevan parhaiten liikenteen ohjaamiseen soveltuva markkinointialusta. Kampanjoiden avulla kyettiin kartoittamaan kunkin digitaalisen markkinointialustan suoriutumista klikkausten määrissä, tavoitteiden saavuttamisessa ja istuntojen pidentämisessä. Digitaalisen markkinoinnin koekäyttö onnistui keräämään arvokasta informaatiota toimeksiantajan tulevaisuuden markkinointikampanjoiden suunnittelua varten.
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin digitaalisen markkinoinnin hyödyntämistä rakennusalan tukkukauppayrityksen internet-näkyvyyden parantamisessa. Tutkimuksen tavoitteena oli suorittaa markkinoinnin koekäyttö kolmella digitaalisella markkinointialustalla, ja löytää parhaiten toimeksiantajan verkkosivuille liikennettä ohjaava markkinointitapa.
Tutkimuksessa selvisi Google Ads mainosten olevan parhaiten liikenteen ohjaamiseen soveltuva markkinointialusta. Kampanjoiden avulla kyettiin kartoittamaan kunkin digitaalisen markkinointialustan suoriutumista klikkausten määrissä, tavoitteiden saavuttamisessa ja istuntojen pidentämisessä. Digitaalisen markkinoinnin koekäyttö onnistui keräämään arvokasta informaatiota toimeksiantajan tulevaisuuden markkinointikampanjoiden suunnittelua varten.