Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kosmetiikka-alan maahantuontiyrityksen business-to-business-markkinointi Instagramissa ja Facebookissa

Wärn, Siiri (2020)

 
Avaa tiedosto
Wärn_Siiri.pdf (14.30Mt)
Lataukset: 


Wärn, Siiri
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061018135
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Instagram- ja Facebook-markkinoinnin hyötyjä business-to-business yritykselle. Toimeksiantajana oli suomalainen päivittäiskosmetiikan maahantuontiyritys Jonmax Oy. Sekä yrityksessä, että sen yhteistyökumppaneilla oli käynnissä sukupolvenvaihdos, jonka myötä nousi tarve toimintojen uudistamiselle sekä markkinoinnille. Kohderyhmäksi muodostui millenniaalit yritys- ja loppuasiakkaat, jonka vuoksi markkinoinnin toteutus aloitettiin sosiaalisen median kahdesta kanavasta, Instagramista ja Facebookista. Opinnäytetyön aikana tutkittiin sosiaalisen median markkinoinnin eri keinoja sekä asiakkaille sopivaa sisältöä. Tehtävänä oli luoda suunnitelma ja toteuttaa Instagram- sekä Facebook-markkinointia, joka palvelee yritystä parhaiten nykyhetkessä sekä tulevaisuudessa.

Teoriaa varten tutkittiin markkinointia yleisesti, markkinointia millenniaaleille, business-to-business-markkinointia sekä sosiaalista mediaa. Lisäksi teoriaosuudessa käydään läpi sosiaalisen median sisältömarkkinointia ja mittareita. Tavoitteena oli kasvattaa yrityksen näkyvyyttä, luoda imago, saada uusia yhteistöitä ja mahdollistaa kasvua tulevaisuudessa. Tuloksia tarkasteltiin aluksi asetettujen tavoitteiden näkökulmasta. Onnistumiset painottuivat toimeksiantajan toiveisiin ja tyytyväisyyteen. Keskeisinä tuloksina olivat saavutettu näkyvyys, imagon kehittyminen, uusien yhteistöiden syntyminen sekä myyntien lisääntyminen. Tuloksista näkyy pienistä resursseista huolimatta Instagram- ja Facebook-markkinoinnin positiivinen vaikutus yrityksen toimiin. Tuloksista voitiin vetää johtopäätös, että business-to-business Instagram- ja Facebook-markkinoinnilla saavutettiin merkittäviä hyötyjä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste