Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kehitysehdotuksia sosiaalisen median markkinointiviestintään SideBySidelle

Härkönen, Laura (2020)

 
Avaa tiedosto
ONT_Laura Härkönen_Theseus.pdf (627.9Kt)
Lataukset: 


Härkönen, Laura
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118421
Tiivistelmä
Tutkimuksen tarkoitus oli kehittää SideBySiden markkinointiviestintää sosiaalisen median näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoite oli antaa SideBySidelle kehitysehdotuksia sosiaalisen median markkinointiin. Kehitysehdotuksien avulla SideBySide osaa kohdentaa markkinointia jälleenmyyjille.

Tietoperustana opinnäytetyössä on käytetty sosiaalisen median markkinoinnin, tarinamarkkinoinnin ja B2B-markkinoinnin teoriaa. Sosiaalisen median markkinoinnista keskiössä on yritysmarkkinointi, sisällöntuotanto, orgaaninen ja maksettu mainonta. Tässä opinnäytetyössä sosiaalisen median kanavat rajataan Facebookiin ja Instagramiin ja lisäksi kerrotaan vaikuttajamarkkinoinnista. Tarinamarkkinoinnin osalta keskitytään tarinan rakenteeseen ja siihen millaiset tarinat kiinnostavat ihmisiä.

Työn tutkimuksellisessa osiossa käytettiin strukturoitua haastattelua ja net scoutingia. Haastateltavat olivat kolme naisyrittäjää ja net scoutingissa keskityttiin eri yritysten Facebook- ja Instagram sivustoihin. Net scoutingin analysoitavat teemat valittiin teorian ja haastatteluiden perusteella. Kuvien ja videoiden laatua analysoidaan ja tutkitaan tarinamarkkinoinnin sekä miten ne onnistuvat herättämään tunteita. Työssä tutkitaan tekevätkö yritykset vaikuttajayhteistyötä ja millaista sisältömarkkinointia sosiaalisessa mediassa on.

Haastatteluiden ja net scoutingin avulla löytyivät markkinoinnin kohdat, joita yrityksen tulee kehittää. Kehitysehdotuksissa on otettu huomioon toimeksiantajan markkinointiin käytössä oleva budjetti ja aika. Kehitysideat painottuivat visuaalisuuteen ja siihen että julkaisut ovat relevantteja yrityksen tuotteiden tai toiminnan kannalta. Kehitysehdotukset keskittyvät Facebookin ja Instagramin kuviin sekä videoihin, sisältömarkkinoinnin rajaamiseen prospekteja kiinnostavaksi sekä tarinamarkkinoinnin toteuttaminen niin, että se herättää tunteita. Toimeksiantaja saa tiedoston, jossa käydään läpi kehitysehdotukset heidän sosiaalisen median markkinointiviestintään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste