Asiakaspalvelutyöntekijänä kehittyminen
Mäki, Aleksi (2020)
Mäki, Aleksi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118423
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118423
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö on toteutettu päiväkirjamuotoisena. Opinnäytetyön tarkoituksena oli
tehdä kymmenen viikon ajan päiväkirjaraportointia asiakaspalvelijan sekä teknisen tukihenkilön työtehtävistäni ja löytää sen avulla mahdollisia kehittämisen kohteita omasta työstäni. Jokaisen raportointiviikon päätteeksi tehtävänä oli analysoida menneeltä viikolta valittua teemaa lähdekirjallisuutta hyödyntämällä ammatillisen kehittymisen näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteina olivat oma ammatillinen kehittyminen sekä mahdolliset kehitysehdotukset
toimeksiantaja Alertum Oy:lle.
Opinnäytetyön keskeisimmät tuotokset ovat päiväkirjaraportoinnin aikana syntyneet kymmenen viikkoanalyysia ja niiden pohjalta tuotetut kehitysehdotukset. Viikkoanalyyseissä käsiteltäviä teemoja olivat esimerkiksi henkilökohtainen asiakaspalvelu, työnopastaminen, palautteen merkitys ammatillisen kehittymisen näkökulmasta, reklamaatioiden hoitaminen ja itsensä johtaminen työhyvinvoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu viikkoanalyyseissä käsiteltyihin teemoihin.
Opinnäytetyön tuloksena koen kehittyneeni työntekijänä ja löytäneeni myös työnantajalleni
vinkkejä ja kehitysehdotuksia, joita se voi halutessaan hyödyntää.
tehdä kymmenen viikon ajan päiväkirjaraportointia asiakaspalvelijan sekä teknisen tukihenkilön työtehtävistäni ja löytää sen avulla mahdollisia kehittämisen kohteita omasta työstäni. Jokaisen raportointiviikon päätteeksi tehtävänä oli analysoida menneeltä viikolta valittua teemaa lähdekirjallisuutta hyödyntämällä ammatillisen kehittymisen näkökulmasta. Opinnäytetyön tavoitteina olivat oma ammatillinen kehittyminen sekä mahdolliset kehitysehdotukset
toimeksiantaja Alertum Oy:lle.
Opinnäytetyön keskeisimmät tuotokset ovat päiväkirjaraportoinnin aikana syntyneet kymmenen viikkoanalyysia ja niiden pohjalta tuotetut kehitysehdotukset. Viikkoanalyyseissä käsiteltäviä teemoja olivat esimerkiksi henkilökohtainen asiakaspalvelu, työnopastaminen, palautteen merkitys ammatillisen kehittymisen näkökulmasta, reklamaatioiden hoitaminen ja itsensä johtaminen työhyvinvoinnin näkökulmasta. Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys perustuu viikkoanalyyseissä käsiteltyihin teemoihin.
Opinnäytetyön tuloksena koen kehittyneeni työntekijänä ja löytäneeni myös työnantajalleni
vinkkejä ja kehitysehdotuksia, joita se voi halutessaan hyödyntää.