Yritysbrändin vaikutus kuluttajan ostopäätökseen
Muurinen, Samuli; Santala, Janne (2020)
Muurinen, Samuli
Santala, Janne
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218468
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061218468
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä käsitellään brändiä sekä ostokäyttäytymistä, jotka ovat tutkimuksen keskeiset käsitteet. Tarkoitus on kertoa lukijalle, että miten vahva yritysbrändi rakennetaan yritykselle ja millaisia vaikutuksia sillä on yrityksen liiketoiminnan kannalta. Lukijalle selviää, että millaisen kilpailuedun markkinoilla vahva yritysbrändi luo yritykselle. Ostokäyttäytymistä tutkitaan perinpohjaisesti siten, että kerromme tässä tutkimuksessa, että mistä tekijöistä se muodostuu ihmisillä sekä millä tavoin kuluttajan ostopäätösprosessi rakentuu. Case-yrityksen työssä perehdytään tarkemmin tutkittavaan ilmiöön, jossa tarkastellaan yritysbrändin vaikutusta kuluttajan ostopäätökseen.