Henkilökohtainen myyntityö uuden sukupolven teleoperaattoriympäristössä
Pyykkö, Tuomas (2020)
Pyykkö, Tuomas
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118405
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061118405
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli löytää ongelmia ja haasteita, sekä ratkaisuja niihin teleoperaattorialan muuttuvassa liiketoimintaympäristössä omien kokemusten, tiedon ja teorian avulla. Opinnäytetyö toteutettiin päiväkirjamuotoisena.
Opinnäytetyössä seurattiin 13 viikon ajan myyjän arkea Joensuun Telia Kaupassa päivittäisten päiväkirjamerkintöjen avulla. Myyjän vastuutehtäviin kuuluu aktiivinen myyntityö, sekä asiakaspalvelu niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaille. Myyjä vastaa lisäksi myymälän hoidosta ja ylläpidosta.
Työn tuloksena löydettiin syy- ja seuraussuhteita menestymiselle henkilökohtaisessa myyntityössä jatkuvasti kehittyvällä tietotekniikan alalla. Löytyneiden havaintojen seurauksena haasteita on tunnistettu ja kyetty ratkomaan. Tunnistetut haasteet liittyivät pääasiassa työntekijän hyvinvointiin sekä työmotivaatioon.
Opinnäytetyössä seurattiin 13 viikon ajan myyjän arkea Joensuun Telia Kaupassa päivittäisten päiväkirjamerkintöjen avulla. Myyjän vastuutehtäviin kuuluu aktiivinen myyntityö, sekä asiakaspalvelu niin kuluttaja- kuin yritysasiakkaille. Myyjä vastaa lisäksi myymälän hoidosta ja ylläpidosta.
Työn tuloksena löydettiin syy- ja seuraussuhteita menestymiselle henkilökohtaisessa myyntityössä jatkuvasti kehittyvällä tietotekniikan alalla. Löytyneiden havaintojen seurauksena haasteita on tunnistettu ja kyetty ratkomaan. Tunnistetut haasteet liittyivät pääasiassa työntekijän hyvinvointiin sekä työmotivaatioon.