Markkinointisuunnitelma marjatilalle
Valtonen, Maiju (2020)
Valtonen, Maiju
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061418660
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061418660
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda käyttökelpoinen markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle. Työ toteutettiin yrityksestä lähteneestä toiveesta kehittää markkinointia ja kasvattaa tämän myötä tunnettuutta sekä myyntiä. Työssä esiteltiin markkinointisuunnitelma kohdeyritykselle.
Toimeksiantajayritys halusi pysytellä anonyyminä, joten sitä käsiteltiin työssä Marjatila x:nä. Marjatila toimii pienessä kunnassa Etelä-Karjalassa. Yritys on aloittanut toimintansa vuonna 2018, ja ensimmäinen täysi sato saatiin kesällä 2019. Tällä hetkellä yrityksen toiminta keskittyy mansikan viljelyyn ja suora-myyntiin tilalta.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoreettisessa osuudessa esitellään käsitteitä ja teorioita, joita sovellettiin toiminnallisessa osuudessa tekstin yhteydessä ja valmiissa markkinointisuunnitelmassa kohdeyritykseen. Valmis markkinointisuunnitelma toimitettiin toimeksiantajalle, mutta osia siitä on avattu opinnäytetyössä. Opinnäytetyössä toteutettu suunnitelma rajattiin koskemaan vain markkinointia. Lähteinä käytettiin painettuja kirjoja, e-kirjoja, muita sähköisiä lähteitä ja yrittäjien kanssa käytyjä keskusteluja.
Toimeksiantajayritys halusi pysytellä anonyyminä, joten sitä käsiteltiin työssä Marjatila x:nä. Marjatila toimii pienessä kunnassa Etelä-Karjalassa. Yritys on aloittanut toimintansa vuonna 2018, ja ensimmäinen täysi sato saatiin kesällä 2019. Tällä hetkellä yrityksen toiminta keskittyy mansikan viljelyyn ja suora-myyntiin tilalta.
Työ toteutettiin toiminnallisena opinnäytetyönä. Teoreettisessa osuudessa esitellään käsitteitä ja teorioita, joita sovellettiin toiminnallisessa osuudessa tekstin yhteydessä ja valmiissa markkinointisuunnitelmassa kohdeyritykseen. Valmis markkinointisuunnitelma toimitettiin toimeksiantajalle, mutta osia siitä on avattu opinnäytetyössä. Opinnäytetyössä toteutettu suunnitelma rajattiin koskemaan vain markkinointia. Lähteinä käytettiin painettuja kirjoja, e-kirjoja, muita sähköisiä lähteitä ja yrittäjien kanssa käytyjä keskusteluja.