Aloittavan juhlasuunnitteluyrityksen markkinointisuunnitelma
Laumets, Diana (2020)
Laumets, Diana
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061719008
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020061719008
Tiivistelmä
Markkinointisuunnitelma on yrityksen perustamisvaiheessa yksi sen tärkeimmistä laadittavista suunnitelmista. Se on työkalu, jonka tarkoituksena on kuvata yrityksen tavoitteita ja toimenpiteitä kasvun ja menestyksen saavuttamista varten.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma aloittelevalle juhlasuunnitteluyritykselle. Kyseinen yritys tulee olemaan oma yritykseni, jonka alustavana liikeideana on tarjota juhlasuunnittelu- ja juhlajärjestyspalveluita.
Opinnäytetyö on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäinen osa sisältää lähtökohta-analyysin, jossa tarkastellaan juhlasuunnittelumarkkinoiden tilaa Suomessa, sekä myös analysoidaan kolmea kilpailevaa yritystä. Työn toinen osa sisältää katsauksen markkinoinnin tavoitteisiin, kohderyhmiin ja budjetointiin. Tässä osassa on päätetty yritykselle parhaiten soveltuva asiakassegmentti. Työn kolmas osa sisältää päätökset markkinointisuunnitelman käytännön toteutusta varten. Tässä osassa käydään läpi asiat, jotka aloittelevan juhlasuunnitteluyrityksen tulisi markkinoinnissaan tehdä ja ottaa huomioon.
Lopputuloksena saatiin aloittelevalle juhlasuunnitteluyritykselle soveltuva markkinointisuunnitelma. Suunnitelma sisältää toimenpiteitä, jotka aloittelevan juhlasuunnitteluyrityksen tulisi ottaa huomioon ja toteuttaa markkinoinnissaan.
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda markkinointisuunnitelma aloittelevalle juhlasuunnitteluyritykselle. Kyseinen yritys tulee olemaan oma yritykseni, jonka alustavana liikeideana on tarjota juhlasuunnittelu- ja juhlajärjestyspalveluita.
Opinnäytetyö on jaettu kolmeen osaan. Ensimmäinen osa sisältää lähtökohta-analyysin, jossa tarkastellaan juhlasuunnittelumarkkinoiden tilaa Suomessa, sekä myös analysoidaan kolmea kilpailevaa yritystä. Työn toinen osa sisältää katsauksen markkinoinnin tavoitteisiin, kohderyhmiin ja budjetointiin. Tässä osassa on päätetty yritykselle parhaiten soveltuva asiakassegmentti. Työn kolmas osa sisältää päätökset markkinointisuunnitelman käytännön toteutusta varten. Tässä osassa käydään läpi asiat, jotka aloittelevan juhlasuunnitteluyrityksen tulisi markkinoinnissaan tehdä ja ottaa huomioon.
Lopputuloksena saatiin aloittelevalle juhlasuunnitteluyritykselle soveltuva markkinointisuunnitelma. Suunnitelma sisältää toimenpiteitä, jotka aloittelevan juhlasuunnitteluyrityksen tulisi ottaa huomioon ja toteuttaa markkinoinnissaan.