Valtakunnalliset suositukset Ohjaamojen monialaisen uraohjauksen laadunvarmistukseen
Helander, Jaakko; Pukkila, Päivi; Lilja, Taru; Koskela, Seija; Leppänen, Anne; Mäkinen, Seija (2020)
Helander, Jaakko
Pukkila, Päivi
Lilja, Taru
Koskela, Seija
Leppänen, Anne
Mäkinen, Seija
Hämeen ammattikorkeakoulu
2020
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-784-823-7
https://urn.fi/URN:ISBN:978-951-784-823-7
Tiivistelmä
URAA! – Uraohjausosaamisen kehittäminen Ohjaamoissa -projekti on Hämeen ja Jyväskylän ammattikorkeakoulujen Ammatillisten opettajakorkeakoulujen sekä HAMK Edu -tutkimusyksikön yhteisprojekti, jossa yhdistyy hankemaailman syvä tuntemus sekä vahva osaaminen monialaisesta uraohjausohjaamisesta ja sen kehittämisestä. URAA! -projekti käynnistyi huhtikuussa 2018 ja päättyy 30.11.2020. Sen tavoitteena on vahvistaa Ohjaamohenkilöstön monialaista uraohjausosaamista. Projektia rahoitetaan Osuva ohjaus -kokonaisuudesta, joka on osa Opetus- ja kulttuuriministeriön valtakunnallista Osuvaa osaamista -ESR-toimenpidekokonaisuutta.
Koko URAA! -matka on edennyt kohti päämäärää: valtakunnallisia, monialaisen uraohjauksen suosituksia Ohjaamoille. Nyt on suositusten aika. Uraohjauksen mallinnuksilla ja suosituksilla edesautetaan Ohjaamojen henkilöstön uraohjausosaamisen jatkuvaa kehittymistä myös URAA! -projektin jälkeen. Toivomme myös, että näistä olisi hyötyä muissakin konteksteissa.
Tässä julkaisussa olevat artikkelit on julkaistu jo aiemmin muissa julkaisuissa. Tarkemmat tiedot näet yksittäisten artikkelien metatiedoista.
Koko URAA! -matka on edennyt kohti päämäärää: valtakunnallisia, monialaisen uraohjauksen suosituksia Ohjaamoille. Nyt on suositusten aika. Uraohjauksen mallinnuksilla ja suosituksilla edesautetaan Ohjaamojen henkilöstön uraohjausosaamisen jatkuvaa kehittymistä myös URAA! -projektin jälkeen. Toivomme myös, että näistä olisi hyötyä muissakin konteksteissa.
Tässä julkaisussa olevat artikkelit on julkaistu jo aiemmin muissa julkaisuissa. Tarkemmat tiedot näet yksittäisten artikkelien metatiedoista.