Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Strateginen markkinointisuunnitelma ja ohjeet brändin rakentamiseen : case Show Devils Promotions Oy

Liikanen, Lumi; Viinanen, Julia (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö - strateginen markkinointisuunnitelma ja ohjeet brändin rakentamiseen.pdf (1.001Mt)
Lataukset: 


Liikanen, Lumi
Viinanen, Julia
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020090120018
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus oli selvittää, kuinka lisätä Show Devils Promotions Oy:n näkyvyyttä ja tunnettuutta Lappeenrannan alueella sekä digitaalisessa toimintaympäristössä koko Suomen laajuisesti. Lisäksi selvitettiin, paljonko case-yrityksen palveluille on kysyntää Lappeenrannassa sekä miten case-yrityksen brändi voi erottua samalla alueella toimivien ydinkilpailijoiden brändeistä. Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö ja sen lopputuotteena toteutettiin strateginen markkinointisuunnitelma ja ohjeet brändin rakentamiseen case-yritykselle.

Teoriaosuus koostuu strategisen markkinoinnin suunnittelusta ja brändin rakentamisesta. Strategisen markkinoinnin suunnittelu keskittyy erityisesti markkinointistrategiaan ja sen sisältämiin osa-alueisiin. Brändin rakentaminen keskittyy erityisesti brändipääomaan. Lähdemateriaalina käytettiin sekä painettua kirjallisuutta että internet-julkaisuja. Tutkimuksessa käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Aineistonkeruumenetelminä käytettiin strukturoitua lomakehaastattelua, havainnointia ja puolistrukturoitua haastattelua. Strukturoitu lomakehaastattelu toteutettiin Google Forms –palvelussa. Samaa palvelua käytettiin apuna myös tulosten analysoinnissa. Havainnointitutkimuksessa tutkittiin case-yrityksen ydinkilpailijoiden sähköistä markkinointiviestintää ja havainnot muistioitiin. Puolistrukturoitu haastattelu toteutettiin henkilökohtaisesti haastattelemalla.

Toiminnallisen osuuden perusteella case-yrityksen tulee luoda itselleen selkeä, tunnistettava ja yhtenäinen brändi. Tutkimuksesta saadun aineiston perusteella pääteltiin, että case-yrityksen palveluille on kysyntää Lappeenrannassa. PR-henkilöille on suurempi kysyntä, kuin tanssiesityksille. Tanssiesityksille on taas suurempi tarjonta, kuin PR-henkilöille. Lisäksi selvisi, että case-yrityksen brändi voi erottua kilpailijoistaan painottamalla PR-henkilöpuolta ja tuomalla omia vahvuuksiaan esiin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste