Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Aistitoiminta kaksi- ja kolmivuotiaiden leikki-toiminnan kerhossa – opas ohjaajille

Ramberg, Ingrid (2020)

 
Avaa tiedosto
Aistitoiminta kaksi- ja kolmivuotiaiden leikkitoiminnan kerhossa - opas ohjaajille.pdf (2.223Mt)
Lataukset: 


Ramberg, Ingrid
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020091120378
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoituksena oli toteuttaa leikkipuistojen ohjaajille suunnattu opas aistitoiminnasta. Opas tehtiin yhteistyökumppani leikkipuisto Salpausselälle ja lähileikkipuistoille. Teoreettinen viitekehys koostui aisteista, kaksi–kolmivuotiaan lapsen kehityksestä ja leikistä, joihin suunnittelin toimintakerrat perehtymisen kautta.

Toimintakerrat toteutettiin aistiteemaisen projektin muodossa leikkipuisto Salpausselän leikkitoiminnan kerhoon kaksi–kolmivuotiaille. Viiden suunnitellun toimintakerran sijaan vain neljä niistä toteutui, sillä kaikki lapset eivät viimeisillä toimintakerroilla tulleet paikalle. Syynä tuohon oli se, että toimintakertojen toteutuksen aikaan Suomessa pantiin voimaan poikkeustila ja valtioneuvoston linjaukset pandemian vuoksi vaikuttivat leikkipuistojen arkeen ja toimintaan. Toiminnan tavoitteena oli tukea lapsen kehitystä ja oppimista. Toiminnassa oli otettu huomioon leikkitoiminnan kerhon omat tavoitteet sekä varhaiskasvatuksen yleisiä tavoitteita: toiminnan suunnitelmallisuutta ja tavoitteellisuutta.

Toimintakertojen aikana testattiin suunniteltua toimintaa ja kerättiin aineistoa käyttämällä menetelminä havainnointia sekä palautetta. Näiden lisäksi kehittämistyössä käytettiin avuksi SWOT-analyysia suunnittelu- ja loppuvaiheessa. Oppaan kehittämistyössä huomioitiin palvelumuotoilun elementtejä. Opinnäytetyöprosessin ajan suoritettiin jatkuvaa arviointia itsereflektion ja yhteistyökumppanin kanssa käytyjen keskusteluiden kautta. Tuloksena oli ohjaajille suunnattu aistitoiminnan opas.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste