Asiakastietojärjestelmä : Case: Rakennus- ja louhintaliike Toivo Ajalin Ky
Saarto, Hanna (2009)
Saarto, Hanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906053726
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906053726
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää, onko toimeksiantajayrityksellä tarvetta asiakastietojärjestelmälle ja minkälainen asiakastietojärjestelmä, olisi sopiva yrityksen käyttöön. Toimeksiantajayritys on toivonut, että opinnäy-tetyötä voisi käyttää ohjeistuksena järjestelmänhankinnassa.
Toimeksiantajayritys on rakennusalan pk-yritys, joka toimii Etelä- ja Länsi Uudellamaalla. Yrityksen palvelukses-sa on 15 henkilöä ja sen liikevaihto on yli 3 miljoonaa euroa. Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään yrityksen tämänhetkisiä Business to Business –asiakkaita. Toimeksiantaja on kiinnostunut omista Business to Business –asiakkaistaan, koska nämä luovat lähes koko yrityksen asiakaskunnan.
Markkinoinnin teoriaa käytetään opinnäytetyön teoreettisena pohjana. Opinnäytetyö on laadullinen toimintatut-kimus, jossa on käytetty tekijän omaa tietämystä pohjana ja lisäksi on tehty teemahaastattelu. Teemahaastatte-lusta on saatu selville yrityksen johdon mielipide asiakastietojärjestelmää kohtaan. Tutkimuksessa selvisi myös, minkälaisia vaatimuksia asiakastietojärjestelmälle on ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon sen käyttöönotossa.
Toimeksiantajayritys on rakennusalan pk-yritys, joka toimii Etelä- ja Länsi Uudellamaalla. Yrityksen palvelukses-sa on 15 henkilöä ja sen liikevaihto on yli 3 miljoonaa euroa. Opinnäytetyö on rajattu käsittelemään yrityksen tämänhetkisiä Business to Business –asiakkaita. Toimeksiantaja on kiinnostunut omista Business to Business –asiakkaistaan, koska nämä luovat lähes koko yrityksen asiakaskunnan.
Markkinoinnin teoriaa käytetään opinnäytetyön teoreettisena pohjana. Opinnäytetyö on laadullinen toimintatut-kimus, jossa on käytetty tekijän omaa tietämystä pohjana ja lisäksi on tehty teemahaastattelu. Teemahaastatte-lusta on saatu selville yrityksen johdon mielipide asiakastietojärjestelmää kohtaan. Tutkimuksessa selvisi myös, minkälaisia vaatimuksia asiakastietojärjestelmälle on ja mitä kaikkea pitää ottaa huomioon sen käyttöönotossa.