Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Potentiaalisten markkinoinnin kilpailukeinojen kartoitus - Case: Finnkino Oy:n SF-elokuvaklassikot 1-15 -kampanja

Laurila, Mirka (2009)

 
Avaa tiedosto
Laurila_Mirka.pdf (3.358Mt)
Lataukset: 


Laurila, Mirka
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906053722
Tiivistelmä
Finnkino Oy tuo maahan, myy ja markkinoi elokuvia sekä tv-sarjoja videolevitykseen. Finnkinon videolevitys järjestää syksyllä 2009 kampanjan julkaisemistaan SF-elokuvaklassikot –kokoelmista. Kokoelmat sisältävät Suomen Filmiteollisuuden 1930–1960-luvuilla tuottamia kotimaisia elokuvia.

Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on kartoittaa markkinoinnin eri kilpailukeinoja. Näitä markkinoinnin kilpailukeinoja ovat tuote, hinnoittelu, markkinointikanavat ja markkinointi-viestintä. Markkinointiviestinnän osa-alueisiin kuuluvat mainonta, myynninedistäminen, henkilökohtainen myyntityö sekä suhde- ja tiedotustoiminta. Työssä on selvitetty, onko Finnkinon SF-elokuvaklassikot 1-15 –kampanjan alustavassa kampanjasuunnitelmassa hyödynnetty kaikki potentiaaliset kilpailukeinot. Yhtenä keskeisenä tavoitteena on ollut hyödyntämättömien mutta potentiaalisten kilpailukeinojen löytäminen, joiden avulla kampanjointia voitaisiin tehostaa. Näiden kilpailukeinojen tulee olla sellaisia, ettei niiden hyödyntämisestä koidu merkittäviä kustannuksia.

Teoriaosuus pohjautuu markkinoinnin kilpailukeinoista kertovaan kirjallisuuteen ja Internet-artikkeleihin. Opinnäytetyön empiirinen osuus muodostuu Finnkinon videolevityksen markkinointipäällikön ja avainasiakaspäällikön sekä Finnkinon palvelupäällikön teemahaastatteluista. Näiden haastattelujen avulla on kartoitettu, mitä markkinoinnin kilpailukeinoja videolevitys hyödyntää SF-elokuvaklassikot 1-15 –kampanjan alustavassa kampanjasuunnitelmassa. Lisäksi on kartoitettu markkinoinnin toimenpiteitä myyjän näkökulmasta ja selvitetty asiakkaiden suhtautumista kampanjatuotteisiin. Palvelupäällikön haastattelun avulla on kartoitettu, minkälaisia mahdollisuuksia Finnkinon Internet-sivut tarjoavat kampanjan onnistumisen tukemiseksi. Opinnäytetyön tekijä on työskennellyt kolme vuotta myyntisihteerinä Finnkinon videolevityksessä ja opinnäytetyössä on hyödynnetty tekijälle kolmen vuoden aikana kertynyttä omaa tietoa.

Kartoituksen tuloksena ilmeni, että vaikka kampanjassa hyödynnetään useita markkinoinnin kilpailukeinoja, kaikkia potentiaalisia kilpailukeinoja ei ole hyödynnetty. Finnkino voisi tukea kampanjaa muun muassa kehittämällä videolevityksen Internet-sivuja. Internet-sivujen kehittämisestä olisi hyötyä muun muassa kampanjoiden ja uutuusjulkaisujen tiedottamisessa. Finnkinon henkilökunnalla on mahdollisuus ostaa kampanjatuotteita henkilökuntahintaan. Kampanjasta kannattaisi tiedottaa henkilökuntaa tehokkaammin, esimerkiksi Finnkinon intranetissä. Lisäksi Finnkinolla on mahdollisuus mainostaa kampanjaa Finnkinon kotisivuilla. Finnkinon kotisivut ovat suositut ja Internet-mainonnasta kertyisi vähäisiä kustannuksia. Näistä syistä kyseinen mainosväline sopisi erittäin hyvin SF-elokuvaklassikot 1-15 –kampanjan mainostamiselle.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste