Transformationaalinen johtajuus rakentamassa B2B-myynnin osaamispääomaa
Jokiniemi, Sini; Hautamäki, Pia (2020)
Jokiniemi, Sini
Hautamäki, Pia
Tampereen ammattikorkeakoulu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020082461445
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2020082461445
Tiivistelmä
Voimakkaasti kilpaillut globaalit markkinat haastavat business-to-business (B2B) -myyntiorganisaatioita panostamaan erityisellä tavalla strategisesti merkittäviin asiakkaisiinsa. Näistä yrityksen tärkeimmistä asiakassuhteista huolehtivat useimmiten nimetyt asiakkuusvastaavat, jotka tarjoavat asiakkaille mm. arvoa tuottavia hybridiratkaisuja. Vahva osaamistaso tukee strategisen asiakkuusvastaavan onnistumista vaativassa työssään. Artikkeli käsittelee transformationaalista johtajuutta asiakkuusvastaavien osaamisen kehittymistä vahvistavana keinona, jonka avulla yritys pystyy vastaamaan strategisesti merkittävien asiakkuuksien palvelutarpeisiin.