Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaskokemukset silkkipaino- ja brodeerauspalvelun kehittämiseksi

Rytinki, Pertti (2020)

Avaa tiedosto
Pertti Rytinki (2.394Mt)
Lataukset: 


Rytinki, Pertti
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020101221273
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää Kasipaino Oy:n asiakastyytyväisyyden nykytila erilaisten asiakaskokemuksien kokemana ja tarkoituksena oli saada tyytyväisyyden lisäksi kehitysideoita palvelun laadun varmistamiseksi.

Teoriaosuudessa keskityttiin asiakastyytyväisyyden tekijöihin, niin palvelulaadun ja asiakasymmärrykseen, kuin sujuvan, että vaivattoman asiakaskokemuksen näkökulmasta. Nämä viitekehyksen osat tukivat kyselyn suunnittelussa ja attribuuttien valintaa. Kysely tehtiin web-portaalin kautta Google Forms -alustan avulla. Menetelmänä oli kokonaistutkimus puolistrukturoidulla kyselylomakkeella. Määrällisen kvantitatiivisen ja laadullisen kvalitatiivisen menetelmä yhdistettiin eli kyseessä oli triangualaatio. Tähän päädyttiin, koska perusjoukko oli pieni. Kysely lähetettiin jokaiselle asiakastietokannassa olevalle asiakaskontaktille.

Tutkimuksen tulosten mukaan Kasipaino Oy:n asiakkaat olivat erittäin tyytyväisiä kaikkiin tärkeisiin laadullisiin asiakaskokemusalueisiin, mitkä vaikuttivat asiakastyytyväisyyteen. Tutkimuksessa saatiin kattavaa tietoa palvelun laadun ja teknisen painolaadun kiitettävästä tasosta sekä kehittämisen kohteita eri palvelutasoihin. Asiakkaiden kehitysideat toivat hyviä kohteita, joita kehittää tulevaisuudessa. Luottamus Kasipaino Oy:n oli kiitettävää ja asiakkaat suosittelivat mielellään Kasipainoa muille.

Kasipaino sai hyvin vastauksia asiakkailta. 60 prosenttia kaikista asiakkaista vastasivat, kenelle kysely lähetettiin. Tuloksia voitiin pitää laadukkaina ja luotettavina. Opinnäytetyö oli Kasipainolle ensimmäinen ja tutkimus antoi tulevaisuuteen eri prosesseihin kehittämisideoita ja hyvän pohjan toteuttaa uudestaan samanlainen kysely pienin muutoksin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste