Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Työnantajabrändi : case Yritys X:n sisäinen työnantajabrändi

Kovanen, Henna (2020)

Avaa tiedosto
Opinnäytetyö Kovanen (1.023Mt)
Lataukset: 


Kovanen, Henna
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102621620
Tiivistelmä
Opinnäytetyön toimeksiantajayritys oli suomalainen henkilöstöpalvelualan yritys Yritys X. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda toimeksiantajayrityksen Employer Branding -työryhmälle teoreettista tietopohjaa työnantajabrändistä sekä -brändäyksestä ja tutkia toimeksiantajayrityksen omaa sisäistä työnantajabrändiä. Tutkimuksessa etsittiin niitä konkreettisia asioita ja työntekijöiden ajatuksia siitä, mikä toimeksiantajayrityksestä tekee erityisen työnantajan. Tutkimuksen pohjalla käytettiin apuna aiemmin keväällä 2020 toimeksiantajayrityksessä toteutettua Yritys B:n Vastuullinen työnantaja -tutkimusta, josta nostettiin opinnäytetyön tutkimukseen toimeksiantajayrityksen vahvuuksia vastuullisena työnantajana ja tutkittiin niitä tarkemmin.

Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista haastattelututkimusta, sillä tutkimuksessa haluttiin saada tietoa työntekijöiden ajatuksista, näkemyksistä ja kokemuksista työnantajastaan. Haastattelut muodostuivat keskustelunomaisiksi, mutta niitä kuitenkin ohjasi etukäteen muodostetut kysymykset aihealueittain. Opinnäytetyön teoriaosuudessa on käsitelty työnantajabrändiä sekä työnantajabrändäystä käsitteinä.

Opinnäytetyön tutkimuksesta saadut tulokset osoittavat toimeksiantajayrityksen sisäisen työnantajabrändin olevan melko vahva sekä positiivinen. Toimeksiantajayrityksen vahvuudet olivat haastatteluista saatujen tietojen perusteella työyhteisö, joustaminen ja esimiestyö. Kehitettävää esiintyi haastattelujen perusteella koronan takia tiedonkulussa ja työilmapiirissä. Haastattelujen pohjalta selvisi, että yleisesti kehitettävää on kehittymismahdollisuuksien tarjoamisessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste