Instagramin rooli brändinrakennuksessa pienissä suomalaisissa kosmetiikkayrityksissä
Kovanen, Sini (2020)
Lataukset:
Kovanen, Sini
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102821740
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020102821740
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä perehdyttiin Instagramin rooliin brändinrakennuksessa pienissä suomalaisissa kosmetiikkayrityksissä. Sosiaalinen media ja markkinoinnin digitalisoituminen ovat luoneet uu- sia haasteita markkinoinnin saralla, mutta samalla se on avannut paljon uusia mahdollisuuksia erityisesti pienien yritysten kasvuun ja brändinrakennukseen. Opinnäytetyön tarkoituksena ja tavoitteena oli saada tietoa sosiaalisen median kanavista erityisesti Instagramista ja miten se vaikutti pienten yritysten brändinrakennukseen. Opinnäytetyöllä pyrittiin selvittämään, miten kohdeyritykset käyttivät Instagramia brändinrakennuksessa, sekä mitä mahdollisuuksia pienet kosmetiikkayritykset näkivät Instagram-markkinoinnissa tulevaisuudessa.
Johtopäätöksenä todettiin, että brändinrakennuksessa Instagramissa keskeistä oli tavoitteelli- nen suunnitelmallisuus, sekä visuaaliset elementit. Vallitsevat trendit, kuten ekologisuus ja eettisyys vaikuttivat paljon ihmisten ostopäätöksiin myös kosmetiikka-alalla, ja kuluttajien ostokäyttäytymisen todettiin muuttuvan alati. Sosiaalisen median kanavien ja Instagramin tär- keyttä sekä nyt että tulevaisuudessa korostettiin ja digimarkkinoinnin osaamisen ennustettiin olevan tulevaisuuden työllistymisen ja brändien menestymisen takeena.
Johtopäätöksenä todettiin, että brändinrakennuksessa Instagramissa keskeistä oli tavoitteelli- nen suunnitelmallisuus, sekä visuaaliset elementit. Vallitsevat trendit, kuten ekologisuus ja eettisyys vaikuttivat paljon ihmisten ostopäätöksiin myös kosmetiikka-alalla, ja kuluttajien ostokäyttäytymisen todettiin muuttuvan alati. Sosiaalisen median kanavien ja Instagramin tär- keyttä sekä nyt että tulevaisuudessa korostettiin ja digimarkkinoinnin osaamisen ennustettiin olevan tulevaisuuden työllistymisen ja brändien menestymisen takeena.