Laadunhallintajärjestelmän päivitys : Hutek Oy
Suontama, Eetu (2020)
Suontama, Eetu
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323892
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112323892
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli Hutek Oy, joka valmistaa, markkinoi ja kehittää bag-in-box pakkauksia nestemäisille tuotteille sekä markkinoi erilaisia annostelulaitteita näille pakkauksille.
Opinnäytetyön tavoitteena oli päivittää yrityksen vanha laatujärjestelmä ISO 9001 ja GMP standardien vaatimusten mukaiseksi. Yrityksen kasvaessa ja kansainvälistyessä se tarvitsi sertifioinnin laatujärjestelmälleen. Hutek Oy:llä oli käytössä toimiva laatujärjestelmä, mutta sitä täytyi päivittää standardin mukaiseksi vanhoja dokumentteja hyödyntäen.
Työ alkoi tapaamisilla yrityksen johdon kanssa. Tapaamisissa tutustuttiin yritykseen ja yrityksen laatujärjestelmään, sekä päätettiin laatujärjestelmän kehityskohteista. Pidimme säännöllisiä palavereja, joissa kävimme yhdessä läpi päivittämiäni dokumentteja.
Teoriaosuudessa perehdytään syvemmin laatuun ja laadunhallintajärjestelmään sekä olennaisesti näihin liittyviin käsitteisiin ja ISO 9001 standardin vaatimuksiin. Työssä käytettiin apuna alan kirjallisuutta sekä digitaalisia lähteitä.
Opinnäytetyön tavoitteena oli päivittää yrityksen vanha laatujärjestelmä ISO 9001 ja GMP standardien vaatimusten mukaiseksi. Yrityksen kasvaessa ja kansainvälistyessä se tarvitsi sertifioinnin laatujärjestelmälleen. Hutek Oy:llä oli käytössä toimiva laatujärjestelmä, mutta sitä täytyi päivittää standardin mukaiseksi vanhoja dokumentteja hyödyntäen.
Työ alkoi tapaamisilla yrityksen johdon kanssa. Tapaamisissa tutustuttiin yritykseen ja yrityksen laatujärjestelmään, sekä päätettiin laatujärjestelmän kehityskohteista. Pidimme säännöllisiä palavereja, joissa kävimme yhdessä läpi päivittämiäni dokumentteja.
Teoriaosuudessa perehdytään syvemmin laatuun ja laadunhallintajärjestelmään sekä olennaisesti näihin liittyviin käsitteisiin ja ISO 9001 standardin vaatimuksiin. Työssä käytettiin apuna alan kirjallisuutta sekä digitaalisia lähteitä.