Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myyntiprosessin kehittäminen (B2B)

Rautakallio, Antti (2020)

 
Avaa tiedosto
Rautakallio_Antti.pdf (406.1Kt)
Lataukset: 


Rautakallio, Antti
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112424070
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheeksi muodostui yrityksen myyntiprosessin kehittäminen. Tavoitteena oli saada selville yrityksen nykyisen myyntiprosessin ongelmakohdat ja miten niistä päästäisiin eroon. Toimintaympäristönä toimii kiinteistönhallinnointi ja -vuokraus ja kyseinen yritys toimii ympäri Suomea sekä ulkomailla, mutta tämä työ on rajattu ainoastaan Suomessa toimiville kampuksille.

Perusta luodaan teoriakirjallisuuden avulla ja teoreettinen viitekehys opinnäytetyössä keskittyy Business-to-business -myyntiin sekä myyntiprosessiin ja sen eri vaiheisiin.

Tämä opinnäytetyö on laadullinen eli kvalitatiivinen. Tutkimusmenetelmänä käytettiin kyselylomaketta. Lomakkeen avulla kerättiin tietoa nykyisestä myyntiprosessista sekä sen ongelmakohdista. Kysely toteutettiin Google Forms -työkalulla ja se lähetettiin sähköpostilla yrityksen nykyisille myyntityöhön kuuluville työntekijöille. Kyselyyn vastasi kymmenen henkilöä 21:stä.

Tutkimuksella saatiin selville myyntiprosessin ongelmakohdat. Nykyisten myyjien tekninen osaaminen ei ole vaaditulla tasolla, myyntiprosessissa tulisi tehdä paljon muutoksia tarpeiden kartoittamisessa sekä seurannassa ja jälkimarkkinoinnissa. Myös myynnin tukea tulisi tehostaa. Nykyisille myyntihenkilöille tarjottava perehdytystä mainittuihin asioihin sekä myös tarjottava selkeät myyntimateriaalit.

Kehitysehdotuksina ehdotetaan, että yritys päättää haluavatko he kouluttaa ja perehdyttää omia myyjiään vaaditulle tasolle vai olisiko ulkopuolisten palkkaaminen oikea ratkaisu. Myyntiprosessin ollessa yksinkertainen, yrityksen tulisi myös antaa selkeät ohjeistukset prosessissa esiintyviin ongelmiin. Tarpeiden kartoitusta sekä seurantaa ja jälkimarkkinointia tulisi säännöllistää ja niihin tulisi tarjota selkeät ohjeet ja toimintatavat.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste