Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Tunnettuuden lisääminen sosiaalisen median markkinoinnin kehittämisen avulla

Mustikka, Ville (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_VilleMustikka_LopullinenVersio.pdf (386.6Kt)
Lataukset: 


Mustikka, Ville
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112724693
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli löytää tapoja lisätä tunnettuutta Suomessa sosiaalisen median kehittämisen avulla. Valitsin tämän aiheen, koska olen kiinnostunut suuresti sosiaalisen median markkinoinnista. Tein toimeksiannon yritykselle, jota kutsun tässä opinnäytetyössä nimellä Sorsakoski, joka toimii rahoitusalalla. Käytin sekä kirjallisia että sähköisiä lähteitä opinnäytetyöni tueksi.
Opinnäytetyön teoriaosuus sisältää eri käsitteiden avaamista, mukaan lukien sosiaalisen median markkinointi, sisältömarkkinointi, LinkedIn ja Twitter, brändin tunnettuus, oma, ostettu ja ansaittu media.
Tämän työn tutkinnallinen osuus on sosiaalisen median markkinoinnin kilpailija-analyysi, jossa vertailin Sorsakosken sosiaalisen median markkinointia kolmeen kilpailijayritykseen. Vertailua tein selittämällä yritysten sosiaalisen median käyttöä yleisesti ja lukuina erilaisten vertailutaulukoiden avulla. Keskityin vain LinkedIniin ja Twitteriin, vaikka Sorsakoski käyttää muitakin sosiaalisia medioita.
Analyysistä selvisi muun muassa eroavaisuuksia, samankaltaisuuksia, vahvuuksia ja heikkouksia yritysten välillä. Sorsakosken vahvuuksia analyysin pohjalta ovat sisältö kanavissa ja helppokäyttöisyys sekä LinkedInissä ja Twitterissä. Suurin osa kilpailijoista oli aktiivisempia, julkaisut saivat enemmän kommentteja ja tykkäyksiä molemmissa sosiaalisessa mediassa, joita tutkin. Näiden lisäksi suurin osa kilpailijoista sai enemmän retwiittauksia Twitterissä ja nämä yritykset retwiittasivat muiden yritysten julkaisuja, joka on aktiviteetti sosiaalisessa mediassa, jota Sorsakoski ei juuri tee.
Kilpailija-analyysin lopuksi tein SWOT-analyysin yhteenvedoksi kilpailija-analyysistä. SWOT-analyysissä kerron Sorsakosken sisäisistä vahvuuksista ja heikkouksista sekä ulkoisista mahdollisuuksista ja uhkatekijöistä.
Kehittämisehdotuksia loin kolme kappaletta: Täysin suomenkielisen Sorsakoski Suomi profiilin lanseeraaminen LinkeIniin ja Twitteriin, verkostoitumisen lisääminen sosiaalisessa mediassa ja ostetun median tehokas käyttö tunnettuuden ja ansaitun median lisäämiseksi. Toivon, että toimeksiantaja harkitsee niiden lisäämistä sosiaalisen median markkinointiinsa tulevaisuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste