Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Rekrytoinnin kehittämissuunnitelma

Lappalainen, Otto (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_Otto_Lappalainen_2020.pdf (950.4Kt)
Lataukset: 


Lappalainen, Otto
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112724781
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena on rekrytoinnin kehittämissuunnitelma. Opinnäytetyön tavoitteena oli löytää potentiaalisten hakijoiden haastatteluiden avulla rekrytoinnin kehittämisideoita toimeksiantajalle. Tämän opinnäytetyön toimeksiantajana toimii Helsinki Sales Academy.

Opinnäytetyön tietoperustassa käsitellään rekrytointi, rekrytointiprosessi, rekrytointikanavat ja työnantajakuva. Rekrytointiosioissa käydään lävitse rekrytointi käsitteenä ja sen riskit ja mitä rekrytointi on. Rekrytointiprosessiosiossa käydään lävitse prosessi vaihe vaiheelta, ja mitä rekrytointiprosessi käsitteenä tarkoittaa. Rekrytointikanavatosiossa käsitellään eri rekrytointikanavat ja niiden käyttötarkoituksia. Työnantajakuvassa käsitellään työnantajakuva, mistä työnantajakuva rakentuu ja sen funktiot.

Opinnäytetyössä käytetään kvalitatiivista tutkimusta eli laadullista tutkimusta. Opinnäytetyön tutkimusmenetelmänä käytetään teemahaastattelua. Tutkimusmenetelmä valikoitui teemahaastattelu sen vuoksi, koska aiheesta ei ollut paljoa ennalta olevaa tietoa ja haastattelun avulla saadaan laaja-alaisia vastauksia haastateltavilta.

Tutkimustuloksien perusteella toimeksiantajalle on tehty kehittämisehdotuksia, jotka voivat parantaa yrityksen rekrytoinnin tehokkuutta tulevaisuudessa. Tuloksista antoivat uutta tietoa potentiaalisten hakijoiden mielipiteistä rekrytoinnista, rekrytointiprosessista ja työnantajakuvan merkityksestä. Tuloksista esiin nousi kaksi tärkeintä teemaa, jotka ovat parhaimmat rekrytointikanavat hakijoiden näkökulmasta ja työnantajakuvan merkitys työnhakutilanteissa. Tuloksien perusteella saatiin keskeistä tietoa, mitä rekrytointikanavia Helsinki Sales Academyn kannattaa hyödyntää tulevaisuuden rekrytoinneissa. Parhaiksi rekrytointikanaviksi nousivat rekrytointisivustot, sosiaalinen media ja yrityksen omat nettisivut. Toinen tärkeä tulos liittyy hakijoiden työnantajakuvan merkitykseen. Tuloksista kävi ilmi, että työnantajakuva saattaa ratkaista hakijoiden hakupäätöksen tietyissä tilanteissa.

Tutkimuksen perusteella toimeksiantaja sai relevanttia tietoa tehokkaimmista rekrytointikanavista ja keinoja työnantajakuvan kehittämiseen. Tuloksien pohjalta Helsinki Sales Academyn on tulevaisuudessa helpompaa kohdistaa rekrytoinnit juuri oikeisiin kanaviin, jotta rekrytointi tehostuisi. Helsinki Sales Academy sai myös uutta tietoa, kuinka työnantajakuvaa voi parantaa potentiaalisten hakijoiden keskuudessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste