Pienyrityksen markkinointistrategia myynnin ja asiakashankinnan tehostamiseksi
Salovirta, Juha (2020)
Avaa tiedosto
Lataukset:
Salovirta, Juha
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112924978
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020112924978
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointistrategia pienyrityksen myynnin ja uusasiakashankinnan tehostamiseksi. Opinnäytetyössä tutustuttiin erilaisiin keinoihin ja työkaluihin, joiden avulla myynti ja asiakashankinnan prosessi nopeutuisi. Mukana strategiassa oli myös avattu erilaisia markkinoinnin keinoja kuten blogi, verkkosivu ja hakukoneoptimointia.
Strategiasuunnittelun tueksi opinnäytetyössä luotiin tietoperusta, joka aiheillaan tuki suunnitelman luomista. Tietoperustassa käsitellään markkinoinnin osa-alueita ja avataan keskeisempiä opinnäytetyöhön liittyviä markkinoinnin käsitteitä. Tietoperustassa on myös tutustuttu digitaalisiin alustoihin, kuten Facebook, bogit ja verkkosivut.
Opinnäytetyön käytännön osuus toteutettiin Powerpoint muodossa. Käytännön toteutuksessa keskityttiin visuaaliseen ja yksinkertaiseen tapaan luoda helppokäyttöinen markkinointistrategia. Mukana strategiassa on markkinoinnin osia, aina asiakashankinnasta loppumarkkinointiin asti.
Strategiasuunnittelun tueksi opinnäytetyössä luotiin tietoperusta, joka aiheillaan tuki suunnitelman luomista. Tietoperustassa käsitellään markkinoinnin osa-alueita ja avataan keskeisempiä opinnäytetyöhön liittyviä markkinoinnin käsitteitä. Tietoperustassa on myös tutustuttu digitaalisiin alustoihin, kuten Facebook, bogit ja verkkosivut.
Opinnäytetyön käytännön osuus toteutettiin Powerpoint muodossa. Käytännön toteutuksessa keskityttiin visuaaliseen ja yksinkertaiseen tapaan luoda helppokäyttöinen markkinointistrategia. Mukana strategiassa on markkinoinnin osia, aina asiakashankinnasta loppumarkkinointiin asti.