Selvitys digitaalisen markkinoinnin työkaluista : Case Grano Oy
Enroth, Henri Erik (2020)
Enroth, Henri Erik
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025039
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020113025039
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoitus on selvittää Grano Oy:n digitaalisen markkinoinnin toimintaa ja toiminnassa käytettäviä ohjelmistoja. Työssä kerrotaan myös yleistietoa digitaalisesta markkinoinnista sekä tutustutaan Granon markkinoinnin kumppaniyrityksen käyttämiin digitaalisen markkinoinnin järjestelmiin. Näin ollen opinnäytetyö avaa digitaalista markkinointia myös henkilöille, jotka ovat yleisesti kiinnostuneita aiheesta tai kaipaavat lisää tietoa digitaalisen markkinoinnin työkaluista. Opinnäytetyötä on suunniteltu myös Granon organisaation sisäiseen käyttöön avaamaan yrityksen digitaalisen markkinoinnin toimintaa muulle organisaatiolle ja uusille työntekijöille.
Selvityksen perusteella voidaan todeta, että Granossa hyödynnetään monipuolisesti erilaisia digitaalisen markkinoinnin ohjelmistoja ja sosiaalisen median kanavia. Merkittävissä rooleissa digitaalisen markkinoinnin ohjelmistoista puhuttaessa ovat erityisesti markkinoinnin automaatiotyökalu HubSpot, Googlen Analytics-, Ads- ja Keyword Planner -palvelut sekä verkkosivuvierailijoiden tunnistamisessa hyödynnettävä Leadfeeder.
Grano toimii aktiivisesti useissa sosiaalisen median palveluissa ja selvityksen perusteella voidaan sanoa niillä olevan merkittävä rooli yrityksen digitaalisen markkinoinnin paletissa. Selvityksen perusteella voidaan myös todeta, että erityisesti Facebook, LinkedIn ja Instagram ovat palveluita, joissa Grano on saanut hyviä tuloksia. The purpose of this thesis is to clarify Grano’s digital marketing operations and explain marketing software used by Grano Marketing. This thesis will also bring general information about digital marketing and research digital marketing software used by a partner company of Grano Marketing. Therefore, the thesis will be a resource for a person, who is interested about digital marketing or wants to learn about different kinds of digital marketing software. This thesis will also serve as a resource for the entire organization of Grano, as it will bring specific information about Grano’s digital marketing operations.
Based on the research it is fair to say, that Grano uses different digital marketing software and social media platforms actively and in many various ways. When speaking about its most significant digital marketing software, there are certain ones to be mentioned. Those are marketing automatization tool HubSpot, Analytics, Ads and Keyword Planner tools provided by Google and Leadfeeder, which is used in identifying website visitors on the company website.
Grano also works actively on social media, and it can be said, that social media platforms have a significant role amongst its digital marketing tools. Based on the research, it can be mentioned that Facebook, LinkedIn and Instagram are the best performing platforms for the company.
Selvityksen perusteella voidaan todeta, että Granossa hyödynnetään monipuolisesti erilaisia digitaalisen markkinoinnin ohjelmistoja ja sosiaalisen median kanavia. Merkittävissä rooleissa digitaalisen markkinoinnin ohjelmistoista puhuttaessa ovat erityisesti markkinoinnin automaatiotyökalu HubSpot, Googlen Analytics-, Ads- ja Keyword Planner -palvelut sekä verkkosivuvierailijoiden tunnistamisessa hyödynnettävä Leadfeeder.
Grano toimii aktiivisesti useissa sosiaalisen median palveluissa ja selvityksen perusteella voidaan sanoa niillä olevan merkittävä rooli yrityksen digitaalisen markkinoinnin paletissa. Selvityksen perusteella voidaan myös todeta, että erityisesti Facebook, LinkedIn ja Instagram ovat palveluita, joissa Grano on saanut hyviä tuloksia.
Based on the research it is fair to say, that Grano uses different digital marketing software and social media platforms actively and in many various ways. When speaking about its most significant digital marketing software, there are certain ones to be mentioned. Those are marketing automatization tool HubSpot, Analytics, Ads and Keyword Planner tools provided by Google and Leadfeeder, which is used in identifying website visitors on the company website.
Grano also works actively on social media, and it can be said, that social media platforms have a significant role amongst its digital marketing tools. Based on the research, it can be mentioned that Facebook, LinkedIn and Instagram are the best performing platforms for the company.