Päiväkirjaopinnäytetyö
Larjava, Ville (2020)
Larjava, Ville
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120125351
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120125351
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on kirjoitettu päiväkirjamuodossa ja sen tavoitteena on analysoida omaa työskentelyä ja kehittymisen etenemistä. Tämän opinnäytetyön tehtävä on myös tarkastella tarkemmin omaa työskentelyä ja kehittää työskentelymetodeja, joka auttaa oman toiminnan kehittämisessä. Se koostuu 10 seurantaviikosta, joista olen poiminut jokaiselta viikolta kaksi tai kolme seurantapäivää, joista kirjoitan tarkempia merkintöjä.
IT-tukihenkilön työtehtävät koostuvat järjestelmäämme tulevien palvelupyyntöjen ratkaisemisesta ja ylläpidollisista töistä. Pyyntöjen lisäksi opinnäytetyössä käsitellään erilaisia projekteja, joissa työskennellään pyyntöjen ohella. Näitä ovat muun muassa virtuaalisen it-avustajan kehitys, verkkosivujen tuki ja koulutus sekä erilaiset juoksevat projektit.
Lopulta opinnäytetyöstä syntyi raportti, jonka avulla pystyy tarkastelemaan omaa osaamista ja kehittymistä. Raportti auttaa saamaan paremman kuvan omista toimintatavoista, kehitystarpeista ja vahvuuksista. The thesis is written in the form of a diary and its goal was to analyze my work and the progress of development. The task of this thesis is also to take a closer look at my own work and to develop working methods that help to develop better working methods. It consists of a 10-week period and I picked three days from each week to open in more detail. I also wrote analysis from every week.
The work tasks of an IT support person, which consist of resolving service requests and maintenance work in our systems. In addition to requests from clients, I also work with various projects and special tasks. These include the development of a virtual IT assistant, website support and training, and various ongoing projects.
Eventually, a report was created on the thesis, which can be used to examine my own competence and development. The report helps to get a better picture of our own policies, development needs and strengths.
IT-tukihenkilön työtehtävät koostuvat järjestelmäämme tulevien palvelupyyntöjen ratkaisemisesta ja ylläpidollisista töistä. Pyyntöjen lisäksi opinnäytetyössä käsitellään erilaisia projekteja, joissa työskennellään pyyntöjen ohella. Näitä ovat muun muassa virtuaalisen it-avustajan kehitys, verkkosivujen tuki ja koulutus sekä erilaiset juoksevat projektit.
Lopulta opinnäytetyöstä syntyi raportti, jonka avulla pystyy tarkastelemaan omaa osaamista ja kehittymistä. Raportti auttaa saamaan paremman kuvan omista toimintatavoista, kehitystarpeista ja vahvuuksista.
The work tasks of an IT support person, which consist of resolving service requests and maintenance work in our systems. In addition to requests from clients, I also work with various projects and special tasks. These include the development of a virtual IT assistant, website support and training, and various ongoing projects.
Eventually, a report was created on the thesis, which can be used to examine my own competence and development. The report helps to get a better picture of our own policies, development needs and strengths.