Kouvolan Pallonlyöjien kausijulkaisun tuottaminen ja taittaminen
Reunanen, Piia (2011)
Reunanen, Piia
Kymenlaakson ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112415440
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011112415440
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on pesäpalloseura Kouvolan Pallonlyöjien (KPL) vuoden 2011 kausijulkaisun tuottaminen ja taittaminen. Seuralta ilmestyy vuosittain kausijulkaisu ennen sarjakauden alkamista. Siinä kerrotaan seuran tapahtumista, käydään läpi harjoittelukauden kulkua ja tehdään katsaus tulevaan kauteen. Kausijulkaisu 2011 koostuu 20 sivusta, ja sen mitat ovat 28 cm x 35 cm. Julkaisu ilmestyi Kouvolan Sanomien liitteenä 4.5.2011, minkä lisäksi sitä jaettiin Kouvolan Pallonlyöjien otteluissa. Kausijulkaisun painosmäärä oli 30 000.
Kausijulkaisu on tehty kevään 2011 aikana yhdessä Kouvolan Pallonlyöjien markkinointipäällikkö Santtu Aitalan ja tiedottaja Tapio Ahlrothin kanssa. Tavoitteena oli tehdä informatiivinen ja mielenkiintoinen julkaisu, joka on ulkoasultaan siisti ja selkeä. Kausijulkaisussa piti ottaa huomioon seuran 80-vuotisjuhlavuosi ja kesällä 2011 Kouvolassa järjestetty pesäpallon arvoturnaus, Itä-Länsi.
Taustatutkimuksessa käsitellään projektin tehokasta johtamista ja julkaisun taittamista. Erityisen tarkkaan on käsitelty aikataulun suunnittelua ja taiton tekemistä. Ne ovat julkaisun tuottamisen kannalta tärkeimmät, mutta samalla myös haastavimmat ja eniten aikaa vievät vaiheet.
Kausijulkaisu on tehty kevään 2011 aikana yhdessä Kouvolan Pallonlyöjien markkinointipäällikkö Santtu Aitalan ja tiedottaja Tapio Ahlrothin kanssa. Tavoitteena oli tehdä informatiivinen ja mielenkiintoinen julkaisu, joka on ulkoasultaan siisti ja selkeä. Kausijulkaisussa piti ottaa huomioon seuran 80-vuotisjuhlavuosi ja kesällä 2011 Kouvolassa järjestetty pesäpallon arvoturnaus, Itä-Länsi.
Taustatutkimuksessa käsitellään projektin tehokasta johtamista ja julkaisun taittamista. Erityisen tarkkaan on käsitelty aikataulun suunnittelua ja taiton tekemistä. Ne ovat julkaisun tuottamisen kannalta tärkeimmät, mutta samalla myös haastavimmat ja eniten aikaa vievät vaiheet.