Päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö : Oppiminen tapahtumaprojekteissa
Kankare, Linda (2020)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426109
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426109
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tuoda esille tapahtumaprojekteissa työskentelyn kautta syntyneistä opeista ja kokemuksista. Tavoitteena oli tuoda esille tapahtuma-alan ja tapahtumaprojekteissa työskentelyn monipuolisuutta esittelemällä kolme eri tapahtumaprojektia ja niiden tuotantoa. Lisäksi opinnäytetyössä on hyödynnetty haastattelemalla saatuja eri alojen opiskelijoiden kommentteja tapahtumatyöskentelystä. Opinnäytetyössä esitellyt tapahtumat järjestettiin vuosien 2019–2020 aikana. Opinnäytetyö sisältää myös oman työn arviointia ja omien kehityskohteiden pohtimista.
Päiväkirjamateriaalia, jota työn kirjoittamisen tukena on käytetty, ei alun perin kirjoitettu opinnäytetyötä varten, vaan päätös materiaalien käyttämiseen tapahtui vasta myöhemmin. Tämän vuoksi opinnäytetyön kirjoittaminen oli perinteisestä mallista poikkeavaa.
Opinnäytetyössä on käsitelty projektien esittelyn, erilaisten työtehtävien ja kokemusten lisäksi mukavuusalueen ulkopuolella kehittymistä sekä itsensä johtamisen merkitystä tapahtumaprojekteissa työskentelyn näkökulmasta. Päiväkirjojen sekä kokemusten tukena opinnäytetyössä on hyödynnetty kirjallisia lähteitä ja eri teemojen teoriapohjaa.
Päiväkirjamallisen opinnäytetyön kirjoittamisen myötä saatiin esitettyä kuvaus tapahtumatyöskentelyn laajuudesta ja monialaisuudesta. Myös kokemuksista tapahtumaprojektien toimivuudesta monipuolisena oppimisympäristönä opiskelualasta riippumatta saatiin tietoa. Omien kokemusten tutkimisen myötä löydettiin myös omaa ammatillista kasvua kehittäviä keinoja.
Päiväkirjamateriaalia, jota työn kirjoittamisen tukena on käytetty, ei alun perin kirjoitettu opinnäytetyötä varten, vaan päätös materiaalien käyttämiseen tapahtui vasta myöhemmin. Tämän vuoksi opinnäytetyön kirjoittaminen oli perinteisestä mallista poikkeavaa.
Opinnäytetyössä on käsitelty projektien esittelyn, erilaisten työtehtävien ja kokemusten lisäksi mukavuusalueen ulkopuolella kehittymistä sekä itsensä johtamisen merkitystä tapahtumaprojekteissa työskentelyn näkökulmasta. Päiväkirjojen sekä kokemusten tukena opinnäytetyössä on hyödynnetty kirjallisia lähteitä ja eri teemojen teoriapohjaa.
Päiväkirjamallisen opinnäytetyön kirjoittamisen myötä saatiin esitettyä kuvaus tapahtumatyöskentelyn laajuudesta ja monialaisuudesta. Myös kokemuksista tapahtumaprojektien toimivuudesta monipuolisena oppimisympäristönä opiskelualasta riippumatta saatiin tietoa. Omien kokemusten tutkimisen myötä löydettiin myös omaa ammatillista kasvua kehittäviä keinoja.