Vuokratyövoiman tarjoaminen asiakasyrityksille Case: Joblink Oy
Lailavuo, Ville; Litukka, Mika (2020)
Lailavuo, Ville
Litukka, Mika
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426178
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120426178
Tiivistelmä
Opinnäytetyö on tehty yhteistyössä Joblink Oy:n kanssa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Joblink Oy:n rekrytointipalvelun ja oikeanlaisen vuokratyövoiman tarjoamista asiakasyrityksilleen. Joblink Oy on henkilöstöpalveluyritys, jonka toimipiste sijaitsee Espoossa. Joblink Oy:n asiakasyrityksiä on pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla, johon opinnäytetyömme myös keskittyy. Työn tavoitteena oli tuoda mahdollisimman paljon konkreettista hyötyä eri osapuolille kuten Joblink Oy:lle, sen asiakasyrityksille sekä vuokratyöntekijöille.
Opinnäytetyömme koostui teoreettisesta osuudesta, jossa käsittelimme vuokratyö-voimaa, rekrytointia sekä palvelun laatua. Tämän opinnäytetyön empiirinen osuus koostui kahdesta kyselystä, jotka tehtiin strukturoituna kyselymalleina. Kyselyt lähetet-tiin sähköisesti Joblink Oy:n asiakasyrityksille sekä toimiston työntekijöille Questback ohjelmistolla lokakuussa 2020. Kyselyiden vastausten pohjalta loimme johtopäätökset sekä kehitysehdotukset tulevaisuutta varten.
Tutkimuksesta selvisi, että Joblink Oy:n palveluun sekä vuokratyövoiman tarjontaan ollaan yleisesti hyvin tyytyväisiä. Joblink Oy:llä ja asiakasyrityksillä oli pääosin samat näkemykset vuokratyöntekijöihin ja Joblinkin tarjoamaan palveluun liittyen. Tulevai-suudessa Joblink Oy:n tulisi kehittää sähköistä viestintää mobiilisovelluksen avulla sekä ottaa jatkossakin asiakasyritykset toiminnan kehittämiseen mukaan.
Opinnäytetyömme koostui teoreettisesta osuudesta, jossa käsittelimme vuokratyö-voimaa, rekrytointia sekä palvelun laatua. Tämän opinnäytetyön empiirinen osuus koostui kahdesta kyselystä, jotka tehtiin strukturoituna kyselymalleina. Kyselyt lähetet-tiin sähköisesti Joblink Oy:n asiakasyrityksille sekä toimiston työntekijöille Questback ohjelmistolla lokakuussa 2020. Kyselyiden vastausten pohjalta loimme johtopäätökset sekä kehitysehdotukset tulevaisuutta varten.
Tutkimuksesta selvisi, että Joblink Oy:n palveluun sekä vuokratyövoiman tarjontaan ollaan yleisesti hyvin tyytyväisiä. Joblink Oy:llä ja asiakasyrityksillä oli pääosin samat näkemykset vuokratyöntekijöihin ja Joblinkin tarjoamaan palveluun liittyen. Tulevai-suudessa Joblink Oy:n tulisi kehittää sähköistä viestintää mobiilisovelluksen avulla sekä ottaa jatkossakin asiakasyritykset toiminnan kehittämiseen mukaan.