Verkkokaupan saksan kieliversion kehittäminen avainsanatutkimuksen avulla
Nieminen, Kasper (2020)
Nieminen, Kasper
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626404
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120626404
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli toteuttaa avainsanatutkimus, jonka avulla selvittiin toimeksiantajan verkkokaupassa myytävien tuotteiden saksankieliset avainsanat. Opinnäytetyön toimeksiantaja on IP-Agency Finland Oy, joka ylläpitää Nordic ProStore
verkkokauppaa. Avainsanatutkimus toteutettiin maaliskuun ja huhtikuun aikana 2020.
Opinnäytetyössä käsitellään ensin avainsanatutkimuksen taustaa. Opinnäytetyön tietoperusta keskittyy hakukoneisiin ja erityisesti Googlen hakukoneeseen sekä avainsanatutkimuksen teoriaan. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus keskittyy avainsanatutkimukseen saksankielisten avainsanojen osalta, valmiin avainsanatutkimuksen hyödyntämiseen sekä sen tuloksiin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi lista suosituimmista saksankielisistä avainsanoista
niille tuotteille, joita toimeksiantaja verkkokaupassa myy. Verkkokaupasta saadun datan perusteella voidaan sanoa avainsanatutkimuksen olleen onnistunut.
verkkokauppaa. Avainsanatutkimus toteutettiin maaliskuun ja huhtikuun aikana 2020.
Opinnäytetyössä käsitellään ensin avainsanatutkimuksen taustaa. Opinnäytetyön tietoperusta keskittyy hakukoneisiin ja erityisesti Googlen hakukoneeseen sekä avainsanatutkimuksen teoriaan. Opinnäytetyön toiminnallinen osuus keskittyy avainsanatutkimukseen saksankielisten avainsanojen osalta, valmiin avainsanatutkimuksen hyödyntämiseen sekä sen tuloksiin.
Opinnäytetyön tuloksena syntyi lista suosituimmista saksankielisistä avainsanoista
niille tuotteille, joita toimeksiantaja verkkokaupassa myy. Verkkokaupasta saadun datan perusteella voidaan sanoa avainsanatutkimuksen olleen onnistunut.