Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • LAB-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Palvelualan yrityksen työnantajakuva eri alojen opiskelijoiden keskuudessa : Case: Yritys X

Marin, Ida (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö_IdaMarin_17.11.20versio.pdf (401.5Kt)
Lataukset: 


Marin, Ida
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120726537
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää eri alojen opiskelijoiden työnantajakuvaan vaikuttavia tekijöitä sekä työnhakuun myönteisesti vaikuttavia asioita. Työ tehtiin toimeksiantona eräälle kiinteistöpalvelualan yritykselle. Ongelman asettelu perustui toimeksiantajayrityksen tarpeeseen selvittää opiskelijoiden mielipiteitä ja ajatuksia houkuttelevasta työnantajasta. Lisäksi selvitettiin työnhakuun myönteisesti vaikuttavia tekijöitä, joista toimeksiantajayritys saa lisää tietoa työnantajakuvan kehitystyöhönsä. Tärkeää oli myös selvittää, minkälaisia mielikuvia yrityksestä on työnantajana.

Opinnäytetyön tutkimuksellinen osuus toteutettiin laadullisella menetelmällä teemahaastatteluina seitsemälle henkilölle. Tutkimusta varten tehtiin myös asiantuntijahaastattelu toimeksiantajan edustajalle yrityksen työnantajakuvan nykytilan sekä tulevaisuuden tahtotilan kartoittamiseksi. Tarkoituksena oli selvittää kerätyn aineiston avulla, kohtaavatko yrityksen rakentama työnantajakuva ja sen tavoitteleman kohderyhmän odotukset toistensa kanssa.

Työnantajakuvan muodostumiseen vaikuttaa merkittävästi työnantajan maine, joka muodostuu eri lähteiden avulla koostetuista mielikuvista sekä kokemuksista. Työnhakukäyttäytymisen osalta merkittävin myönteinen vetovoimatekijä on työnantajan hyvä maine, joka näyttäytyy myös työnantajan houkuttelevuutena opiskelijoille. Työsuhteessa tärkeinä tekijöinä koettiin erityisesti aineettomat hyödyt, mutta työnhakuvaiheessa käytännön hyödyillä on enemmän painoarvoa kohderyhmän päätöksenteon osalta. Toimeksiantajalla oli hyvä maine kohderyhmän keskuudessa ja yrityksen rakentama työnantajakuva on kerätystä aineistosta tehtyjen johtopäätösten perusteella hyvin linjassa kohderyhmän odotusten ja näkemysten kanssa. Tehtyjen johtopäätösten avulla toimeksiantajalle esitettiin myös kolme keskeistä kehitysideaa työnantajakuvan rakentamista varten.
 
The objective of the study was to find out the factors influencing the employer image of students in different studying fields and the issues that have a positive effect on job search. The work was commissioned from a faculty services company. The layout of the problem was based on the client's need to find out students' opinions and thoughts about an attractive employer. In addition, the factors that have a positive effect on job search were clarified, from which the client company receives more information for its employer image development work. It was also important to find out what kind of perceptions the company has as an employer.

The research part of the thesis was conducted using a qualitative method as thematic interviews for seven people. For the study, an expert interview was also conducted with the client's representative to map the current state of the company's employer image and the future state of mind. The purpose was to find out with the help of the collected data whether the employer image built by the company and the expectations of the target group it seeks meet with each other.

The formation of the employer's image is significantly influenced by the employer's reputation, which consists of images and experiences compiled with the help of various sources. In terms of job-seeking behavior, the most significant positive attraction is the employer's good reputation, which is also reflected in the employer's attractiveness to students. Intangible benefits in particular were perceived as important factors in the employment relationship, but in the job search phase, practical benefits have more weight in the decision-making of the target group. The client had a good reputation among the target group and the employer image built by the company is in line with the expectations and views of the target group based on the conclusions made from the collected material. With the help of the conclusions made, the client was also presented with three key development ideas for building an employer image.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste