Koulutusesittelyvideoiden uudelleen konseptointi ja konseptin testaus
Sorri, Milla (2020)
Sorri, Milla
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120927192
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020120927192
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toimeksiantona Laurea-ammattikorkeakoulun markkinointi- ja viestintätiimille. Opinnäytetyö on luonteeltaan toiminnallinen ja sen tarkoituksena on uudistaa Laurea-ammattikorkeakoulun koulutusesittelyvideokonsepti. Tavoitteena on luoda yksityiskohtainen konseptirakenne uusien videoiden kuvaamiseen.
Uudistettu konsepti toteutetaan kuvakäsikirjoituksen muodossa ja sen tueksi tuotetaan kirjallinen ohjeistus. Uudistetun konseptin pohjalta on tavoitteena tuottaa uusi koulutusesittelyvideo, joka herättää katsojan mielenkiinnon opiskeltavaa alaa, sekä Laurea-ammattikorkeakoulua kohtaan. Tarkoituksena on lisätä oppilaitoksen näkyvyyttä, sekä kasvattaa hakijamääriä. Lähdekirjallisuutena käytetään painettua, sekä sähköistä lähdemateriaalia digitaalisesta markkinoinnista ja videotuotannosta. Osana opinnäytetyötä tehdään myös kattava vertailuanalyysi eri toimijoiden videotuotannosta.
Hankitun tietoperustan pohjalta aloitetaan uuden konseptin suunnittelu, joka kuvaa järjestelmällisesti uuden konseptin rakentumisen vaiheet. Uudelle konseptille asetettujen tavoitteiden mukaisesti, konseptia tulee voida käyttää koulutusesittelyvideoiden tuotantoon koulutusalasta riippumatta. Kuvakäsikirjoituksen avulla toimeksiantajalla on yksityiskohtaiset ohjeet tulevien koulutusesittelyvideoiden tuottamiseksi.
Uudistettu konsepti toteutetaan kuvakäsikirjoituksen muodossa ja sen tueksi tuotetaan kirjallinen ohjeistus. Uudistetun konseptin pohjalta on tavoitteena tuottaa uusi koulutusesittelyvideo, joka herättää katsojan mielenkiinnon opiskeltavaa alaa, sekä Laurea-ammattikorkeakoulua kohtaan. Tarkoituksena on lisätä oppilaitoksen näkyvyyttä, sekä kasvattaa hakijamääriä. Lähdekirjallisuutena käytetään painettua, sekä sähköistä lähdemateriaalia digitaalisesta markkinoinnista ja videotuotannosta. Osana opinnäytetyötä tehdään myös kattava vertailuanalyysi eri toimijoiden videotuotannosta.
Hankitun tietoperustan pohjalta aloitetaan uuden konseptin suunnittelu, joka kuvaa järjestelmällisesti uuden konseptin rakentumisen vaiheet. Uudelle konseptille asetettujen tavoitteiden mukaisesti, konseptia tulee voida käyttää koulutusesittelyvideoiden tuotantoon koulutusalasta riippumatta. Kuvakäsikirjoituksen avulla toimeksiantajalla on yksityiskohtaiset ohjeet tulevien koulutusesittelyvideoiden tuottamiseksi.