Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Digitaalinen markkinointiviestintäsuunnitelma uusasiakashankintaan - Elevent Oy

Jokinen, Roope; Ristell, Rosa (2020)

 
Avaa tiedosto
OpinnäytetyöRistellJokinen.pdf (1.328Mt)
Lataukset: 


Jokinen, Roope
Ristell, Rosa
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121027391
Tiivistelmä
The objective of this functional thesis was to create a marketing communications plan. The purpose of the plan was to improve the comissioner organization’s customer acquisition with the help of digital marketing communications. The thesis was comissioned by event and talent agency Elevent Group.
The theoretical framework of this thesis consists of marketing communications planning in acquisition of new customers, which covered marketing communications, digital marketing communications, marketing communications planning-process, target-group and customer insight, the goals and the tools of digital marketing. In the functional section of the thesis semi-structured interview and Net Scouting were used as research methods. Semi-structured interview was employed to create a persona that describes the whole target group and Net Scouting was used to research how well Elevent Group is utilizing social media. According to the results of the research the social media profiles of Elevent Group should be improved in terms of raising their social maturity level and in terms of creating interesting content for the target group on the social media channels that the target group uses.
The outcome of the thesis was a marketing communications plan, which contains two sections, customer acquisition with the help of content-types and raising the social maturitity level of Elevent. The plan included the tools and the means, the goals and the budget, a definition of the target group and monitoring the plan. The plan also included topics such as content-types, customer-profiles and an annual wheel. With the marketing communications plan Elevent will be able to improve their digital marketing communications. The authors of this thesis wish that the commissioner will follow the plan and monitor it. Monitoring the plan will help the commissioner to see if a content type or an action is not producing results. The content-types included in the plan are also open for development and to be used in the future. It is important for the commissioner to stay up-to-date in the rapid development of digitalization.
 
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli luoda markkinointiviestintäsuunnitelma, jonka tarkoituksena oli edistää toimeksiantajan uusasiakashankintaa hyödyntämällä digitaalista viestintää. Toimeksiantajana toimi Elevent Group, joka on tapahtumia ja ohjelmanumeroita järjestävä ohjelmatoimisto.
Opinnäytetyön teoria muodostuu markkinointiviestintäsuunnitelmasta uusasiakashankinnassa, jonka alaotsikoiksi valikoituivat markkinointiviestintä, digitaalinen markkinointiviestintä, markkinointiviestinnän suunnitteluprosessi, kohderyhmä ja asiakasymmärrys, tavoitteet ja budjetointi sekä digitaalisen markkinoinnin työkalut. Opinnäytetyön toiminnallisessa osuudessa tutkimusmenetelminä käytettiin teemahaastattelua sekä Net Scoutingia. Teema-haastattelulla haluttiin luoda kohderyhmää kuvaava ostajapersoona sekä Net Scoutingilla selvittää miten hyvin Elevent Group hyödyntää sosiaalista mediaa toiminnassaan. Tutkimustulosten perusteella Eleventin someprofiileja tulee kehittää niin että heidän sosiaalisen maturiteettinsa tasoa saadaan nostettua sekä niin että kohderyhmälle saadaan kohdennettua heidän tarpeitaan vastaavia sisältöjä heidän käyttämissään kanavissa.
Opinnäytetyön tuotokseksi syntyi markkinointiviestintäsuunnitelma, joka jakautui kahteen osioon, sisältötyyppien avulla tehtävään uusasiakashankintaan sekä Eleventin sosiaalisen maturiteetin tason nostamiseen. Suunnitelma muodostui opinnäytetyön tekijöiden kehittä-mistä työkaluista ja keinoista, tavoitteista ja budjetoinnista, kohderyhmän määrittelystä ja seurannasta. Se sisälsi muun muassa sisältötyypit, ostajapersoonat sekä vuosikellon.
Markkinointiviestintäsuunnitelman avulla Elevent Group pystyy kehittämään digitaalista markkinointiviestintäänsä. Opinnäytetyöntekijät toivovat toimeksiantajan noudattavan suunnitelmaa sekä siihen sidottua seurantaa. Seurannan avulla toimeksiantaja voi tehdä muutoksia sellaisiin sisältöihin tai toimintoihin mitkä eivät tuota tulosta. Suunnitelmassa olevia sisältötyyppejä voi myös jatkokehittää ja täten käyttää niitä myös tulevaisuudessa. Toimeksiantajan on tärkeää pysyä mukana digitalisaation kehityksessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste