Sosiaalinen media B2B markkinoinnissa : Vaikuttaminen Instagramissa
Piispanen, Nea (2020)
Piispanen, Nea
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528244
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528244
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli avata suunnittelun merkitystä sosiaalisen median strategiassa ja tutkia, kannattaako yrityksen ottaa Instagramia käyttöön sosiaalisen median kanavana.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee sosiaalista mediaa yleisellä tasolla, ja keskittyy
sitten sosiaalisen median strategiaan, sisältöstrategiaan ja sisällöntuotantoon. Tietolähteet ovat mahdollisimman tuoreita akateemisia julkaisuja ja alan internetlähteitä.
Tutkimus suoritettiin kvantatiivisena tutkimuksena, jossa selvitettiin lähinnä nuorten
sosiaalisen median käyttöä ja mieltymyksiä yritystilien seuraamiseen liittyen.
Tutkimus osoittaa, että sosiaalisella medialla on B2B yrityksille vielä paljon annettavaa, ja että Instagramin hyödyntäminen voi merkittävästi parantaa yrityksen näkyvyyttä varsinkin nuorten, potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa.
Opinnäytetyön teoriaosuus käsittelee sosiaalista mediaa yleisellä tasolla, ja keskittyy
sitten sosiaalisen median strategiaan, sisältöstrategiaan ja sisällöntuotantoon. Tietolähteet ovat mahdollisimman tuoreita akateemisia julkaisuja ja alan internetlähteitä.
Tutkimus suoritettiin kvantatiivisena tutkimuksena, jossa selvitettiin lähinnä nuorten
sosiaalisen median käyttöä ja mieltymyksiä yritystilien seuraamiseen liittyen.
Tutkimus osoittaa, että sosiaalisella medialla on B2B yrityksille vielä paljon annettavaa, ja että Instagramin hyödyntäminen voi merkittävästi parantaa yrityksen näkyvyyttä varsinkin nuorten, potentiaalisten työntekijöiden keskuudessa.