Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sisältöstrategian luominen verkkokaupalle

Mäki, Elissa (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö sisältöstrategia (7.520Mt)
Lataukset: 


Mäki, Elissa
2020
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121528499
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aihe on sisältöstrategian luominen verkkokaupalle. Työn tavoite on selvittää miten luoda sisältöstrategia liiketoiminnan aloittavalle yritykselle, sekä toteuttaa alustava sisältöstrategia perustamisvaiheessa olevan verkkokaupan Instagram yritysprofiilille. Opinnäytetyön toimeksiantajana toimi työn kirjoittaja ja työ toteutettiin hänen perustamisvaiheessansa
olevalle yritykselle.

Opinnäytetyön aihe sai alkunsa tarpeesta kehittää kirjoittajan markkinointi osaamistani sisältömarkkinoinnin ja sosiaalisen median markkinoinnin osalta.

Tietoperusta työssä pohjautuu digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin kirjallisiin teoksiin, sähköisiin lähteisiin, sekä asiantuntija haastatteluun. Tutkimusmenetelminä työssä käytettiin asiantuntija haastattelua, vertailuanalyysi benchmarkingia, sekä kyselytutkimusta. Opinnäytetyöhön haastattelin FAM Oy:n sisältöstrategisi Pyry Suojalehtoa. Vertailuanalyysin tein espanjalaisesta verkkokauppa Laagamista, sekä suomalaisesta Hallaxhalla Oy:stä. Kyselytutkimus toteutettiin Google Form alustalla. Kysely tuotettiin sisältöstrategian tueksi haastattelemalla verkkokaupan potentiaalisia asiakkaita.

Teorian ja asiantuntijahaastattelun pohjalta saatiin selvitettyä, miten sisältöstrategia luodaan aloittavalle yritykselle, sekä tuotettiin valmis alustava sisältöstrategia. Työssä kuvataan koko sisältöstrategian runko ja siihen liittyvät työvaiheet. Sisältöstrategiaan on kuvattu sosiaalisen median auditointi, sekä kanavien ja sisältömuotojen valinta, segmentointi ja ostajapersoonien merkitys. Sisältöstrategiassa on esitetty myös mikä on sisältöpolkujen merkitys asiakkaan ostopolulla, mitä on sosiaalinen sisällöntuotto, sekä sisältökalenterin merkitys ja sisältöstrategian analysointi ja seuranta.

Benchmarking ja kyselytutkimuksen avulla pystyttiin luomaan alustava sisältöstrategia yritykselle, jolla ei vielä ole liiketoimintaa. Alustava sisältöstrategia on liitteenä opinnäytetyössä.

Sisältöstrategian pohjana on liiketoiminnan oma strategia, jonka keskiössä on yrityksen keskeiset tuotteet, vahvuudet, tavoitteet ja painopisteet. Ostajapersoonat on tarkoin mallinnettu ja heidän motiiveihinsa ja juurisyihin on paneuduttu. Sisältöpoluilla ohjataan sisällöntuottoa käytännössä, taktisesti mitaten missä vaiheessa kullekin ostajapersoonalle osataan kohdentaa menestyksellisesti oikeanlaista sisältöä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste