Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Myynnin kehittäminen: Case vakuutusyhtiö X

Hakkarainen, Olli (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (1.364Mt)
Lataukset: 


Hakkarainen, Olli
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121628543
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Vakuutusyhtiö X:n myynnin kehittämistä varten. Kehittäminen rajattiin aineettomiin pääomiin eli aineettomiin resursseihin. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia ja selvittää, miten myyntiä voidaan kehittää ja mitkä aineettomat tekijät siihen vaikuttavat. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda kehitysehdotuksia myynnin kehittämistä varten.

Työn toimeksiantaja oli suomalainen Vakuutusyhtiö X, joka tarjoaa valtakunnallisesti vahinkovakuutuksia Suomessa. Vahinkovakuutus tarkoittaa sitä, että vakuutuslaitos korvaa vakuutuksenottajalle vahingon, jonka varalta vakuutuksenottaja on ottanut vakuutuksen. Vakuutuksenottaja puolestaan maksaa tästä palvelusta vakuutuslaitokselle tietyn verran tietyin väliajoin. Vahinkovakuutuksien tarkoitus on siis karkeasti tasata mahdollisia riskejä.

Työn teoreettinen viitekehys koostuu kolmesta pääkohdasta, joita ovat myyntityö, vakuutukset ja aineeton pääoma. Opinnäytetyössä käytettiin määrällistä eli kvantitatiivista tutkimusmenetelmää kehitysmenetelmänä. Tutkimusaineisto kerättiin kyselylomakkeella. Tulokset esitettiin taulukoin ja kuvioin.

Tutkimustuloksista voidaan todeta, että aineettomat pääomat ovat myynnin kehittämisen kannalta merkittäviä. Myyntivalmennuksien- ja koulutuksien koettiin edistävän myyntiä. Tuloksista korostui vaikuttaminen yrityksen sisäisiin prosesseihin ja toimintoihin, jotta niitä voidaan kehittää. Vaikuttamalla ja kouluttamalla sekä tiedon ja taidon jakamisella korostetaan työn merkityksellisyyttä ja motivoidaan myyjiä. Motivaatiota voidaan kasvattaa tarjoamalla myyntihenkinen toimintaympäristö.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste