Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Algoritminen työkalu ohjelmallisessa ostamisessa - Case RADLY Optimizer

Nurminen, Anttoni (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö (982.5Kt)
Lataukset: 


Nurminen, Anttoni
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121728894
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tarkoituksena on tutkia algoritmisen optimointityökalun vaikutusta kahdessa ohjelmallisesti ostetussa mainoskampanjassa digitaalisen mainonnan mittarein. Tavoitteena on tutkia, minkälaista hyötyä optimointialgoritmilla voidaan tutkimuksessa käytettyjen kampanjoiden kaltaisissa tapauksissa saavuttaa. Tutkimuksen kampanjoiden dataa tarkastellaan difference in differences -tutkimusmenetelmän avulla työkalun kausaalisen vaikutuksen arvioimiseksi.

Ohjelmallinen ostaminen ja algoritmit ovat hyvin laaja-alaisia käsitteitä. Siksi työn teoriaosuuden tavoite on luoda lukijalle yleiskäsitystä ohjelmallisesta ostamisesta ensisijaisesti ostajan näkökulmasta, digitaalisen markkinoinnin mittareista sekä algoritmeista tutkimusosan kontekstin ymmärtämiseksi.

Tutkimuksen keskeisenä tuotoksena on tutkimusmetodin mukaiset tulokset ja niistä tehdyt johtopäätökset algoritmisen optimointityökalun mahdollisista hyödyistä ohjelmallisessa ostamisessa. Tutkimuksen mukaan työkalulla voidaan saavuttaa tapauskohtaisesti suurtakin hyötyä digitaalisen mainonnan mittareilla mitattuna. On kuitenkin huomionarvoista, että jokainen kampanja, ja sen asetukset, ovat yksilöllisiä. Sen takia myös työkalun vaikutukset kampanjalle ovat aina yksilöllisiä. Tässä tutkimuksessa keskityttiin yksin optimointityökaluun muuttujana, jatkotutkimusten kannalta voisi olla hyödyllistä toteuttaa tutkimus monimuuttujamenetelmällä regressioanalyysiä hyödyntäen.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste