Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöstön kokemus etätyöstä ja etäjohtamisen tarpeet tulevaisuudessa

Holopainen, Oskari (2020)

 
Avaa tiedosto
Opinnäytetyö: Henkilöstön kokemus etätyöstä ja etäjohtamisen tarpeet tulevaisuudessa (625.3Kt)
Lataukset: 


Holopainen, Oskari
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2020121729084
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön toimeksiantajana oli Uudellamaalla toimiva pankki, jota kuvataan tekstissä nimellä pankki x. Tutkimus käsittelee pankki x:n henkilöstön kokemusta etätyöstä ja etäjohtamisen tarpeista tulevaisuudessa. Opinnäytetyön tavoitteena oli kerätä tietoa etätyökokemuksesta ja etäjohtamisen tasosta tällä hetkellä. Tutkimuksen tulosten perusteella tehtiin kehitysehdotuksia etätyökokemuksen ja etäjohtamisen laadun kehittämiseksi.
Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys keskittyy etätyöhön, etäjohtamiseen ja kvantitatiiviseen kyselytutkimukseen. Teoriaosuuden ensimmäinen pääotsikko käsittelee etäjohtamista läpikotaisin ja sillä johdettavia työntekomuotoja. Teoriaosuuden toinen pääotsikko käsittelee tutkimuksessa käytettyä kvantitatiivista kyselymenetelmää. Teoriaosuus kokonaisuutena kuvaa etätyön eri muotoja ja niiden onnistuneen johtamisen vaatimuksia. Tutkimuksessa käytettiin kvantitatiivista kyselytutkimuksen menetelmää. Tutkimusta varten tehtiin sähköinen kyselylomake, joka välitettiin kohderyhmälle sähköpostitse. Vastauksia saatiin 38 kappaletta pankki x:n eri tiimeistä ja kyselyn tulokset analysoitiin.
Tuloksia tarkasteltiin taustakysymyksien kanssa verraten ja etsittiin kohtia etätyökokemuksesta ja etäjohtamisesta, joissa oli puutteita. Tutkimuksessa selvinneet positiiviset tulokset kirjattiin ylös samoin kuin niiden tekijöiden ylläpitämiseksi tarvittavat toimet. Tulokset muokattiin raportoitavaan muotoon ja niistä tehtiin johtopäätöksiä sekä kehitysehdotuksia etätyökokemuksen ja etäjohtamisen laadun parantamiseksi.Tutkimuksen tulokset osoittavat, että etätyön määrä on lisääntynyt maailmassa vallitsevan koronapandemian aikana. Etätyön määrän lisääntyessä myös etäjohtamisen tarpeet lisääntyvät. Opinnäytetyössä tarkastellaan kyselytutkimuksen tuloksia, jotka osoittavat yritys x:n henkilöstön olevan pääosin tyytyväisiä etäjohtamisen osa-alueiden laatuun. Tuloksista selviää kuitenkin osa-alueita, joissa on vielä kehitettävää etätyökokemuksen parantamiseksi. Kyselyn tuloksista selviää myös, että kaikilla henkilöstössä ei ole tasa-arvoista mahdollisuutta etätyön tekemiseen työtehtävän luonteen vuoksi. Opinnäytetyön tulokset ovat hyödyllisiä työelämän yhteistyökumppanille kehitysedotusten muodossa.
Konkreettiset toimenpiteet, jotka ovat johdettu kyselytutkimuksen tuloksista, ovat tärkeitä tutkimuksen tuloksia. Johtopäätösten ja kehitysehdotusten avulla henkilöstön kokemusta etätyöstä ja etäjohtamisesta pystytään kohentamaan entisestään.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste