Visuaalinen identiteetti Lamina-rullalautaliikkeelle
Simonen, Jussi (2020)
Simonen, Jussi
2020
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101181323
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101181323
Tiivistelmä
Opinnäytetyöni aiheena on luoda uusi visuaalinen ilme Lamina-skeittikaupalle. Tavoitteena on luoda yhtenäinen, miellyttävä ja aikaa kestävä visuaalinen ilme, joka henkisi paremmin kyseisen yrityksen arvoja ja äänensävyä.
Tutkimusosuudessa syvennyn brändäykseen ja siihen, miten visuaalisella ilmeellä voidaa vaikuttaa brändiin. Pohdin yleisesti skeittikauppoihin liittyvää brändäystä ja tutkin alan kilpailijoita.
Visuaalisen ilmeen kehitystä auttaakseni tutkin Laminaa yrityksenä. Analysoin sen nykyistä ilmettä ottaen huomioon myös sen historian. Tein yhteistyötä Laminan henkilökunnan ja kohderyhmän edustajien kanssa tukeakseni prosessin strategista puolta, joka oli avaintekijä luonnostelun ja lopullisen ilmeen synnylle.
Luonnosteluvaiheessa käyn suunnitteluprosessia läpi vaihe vaiheelta. Käyn läpi kolme potentiaalista linjavaihtoehtoa, joista valitsen yhden jatkokehitykseen. Tästä luon lopullisen kokonaisuuden, minkä esittelen lopuksi. The topic of my thesis is to create a new visual identity for Lamina skate shop. The goal is to create a cohesive, pleasant, and timeless visual identity that embodies the values and the tone of voice of the company.
In the research part, I delve into branding and how a visual identity can affect a brand. I also ponder the general branding related to skate shops and research competitors in the industry.
To help develop the visual identity, I study Lamina as a company. I analyze its current visuality and history. I collaborated with Lamina staff and target group to support the strategic side of the process, which was a key factor in the sketching process and in creating the final visual identity.
In the sketching stage, I go through the design process step by step. I will go through three potential line options, of which I will choose one for further development. From this I create the final visual identity, which I will present at the end.
Tutkimusosuudessa syvennyn brändäykseen ja siihen, miten visuaalisella ilmeellä voidaa vaikuttaa brändiin. Pohdin yleisesti skeittikauppoihin liittyvää brändäystä ja tutkin alan kilpailijoita.
Visuaalisen ilmeen kehitystä auttaakseni tutkin Laminaa yrityksenä. Analysoin sen nykyistä ilmettä ottaen huomioon myös sen historian. Tein yhteistyötä Laminan henkilökunnan ja kohderyhmän edustajien kanssa tukeakseni prosessin strategista puolta, joka oli avaintekijä luonnostelun ja lopullisen ilmeen synnylle.
Luonnosteluvaiheessa käyn suunnitteluprosessia läpi vaihe vaiheelta. Käyn läpi kolme potentiaalista linjavaihtoehtoa, joista valitsen yhden jatkokehitykseen. Tästä luon lopullisen kokonaisuuden, minkä esittelen lopuksi.
In the research part, I delve into branding and how a visual identity can affect a brand. I also ponder the general branding related to skate shops and research competitors in the industry.
To help develop the visual identity, I study Lamina as a company. I analyze its current visuality and history. I collaborated with Lamina staff and target group to support the strategic side of the process, which was a key factor in the sketching process and in creating the final visual identity.
In the sketching stage, I go through the design process step by step. I will go through three potential line options, of which I will choose one for further development. From this I create the final visual identity, which I will present at the end.