Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Karelia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

ASIAKASLÄHTÖISEN PALVELUN KEHITTÄMINEN PALVELUMUOTOILUN AVULLA- Kotiin vietävät mielenterveyspalvelut Tukikievarissa

Antikainen, Tuula (2021)

 
Avaa tiedosto
Theseus Palvelumuotoilu Yamk 24.1.21.pdf (1.106Mt)
Lataukset: 


Antikainen, Tuula
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202101291678
Tiivistelmä
Kolmannen sektorin rooli palvelujen tuottajana on noussut julkisten palvelujen rinnalle ja se korostuu myös tulevaisuudessa. Haasteina ovat palveluntuottajien roolien ja toimintaympäristön jatkuvat muutokset sekä niihin varautuminen. Erityisesti nämä haasteet näkyvät järjestöjen, yhdistysten ja yritysten toiminnoissa. Palveluja tarvitaan erityisesti tietyille erityisryhmille.
Kehittämistyö käynnistyi Pohjois-Karjalan Mielenterveydentuki ry:n tarpeesta kehittää henkilöstön osaamista ja vaikuttaa palvelun laatuun kotiin vietävissä palveluissa mielenterveyskuntoutujille. Opinnäytetyön tehtävä oli luoda uusi asiakaslähtöisempi palvelumalli ja selvittää, miten asiakkaat kokivat nykyiset palvelut. Selvitin työpajojen avulla kotiin vietävien palvelujen kehittämiskohteita käyttäen palvelumuotoilun viitekehystä. Tuloksissa nousi yhteneväisesti esille palvelujen merkitys kotona pärjäämisen tukemisessa sekä osastohoitojaksojen välttämisessä. Palvelujen kehittämiseksi työtä tulisi tehdä voimavarakeskeisesti. Myös yhteneväiset toiminnot ja suunnitelmallisuus koettiin tärkeäksi. Samalla luotiin kuntoutumissuunnitelmalomake.
Jatkokehityskohteena voisi olla asiakas aseman vahvistaminen edelleen toiminnan kehittämisessä esimerkiksi kokemusasiantuntijoiden avulla.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste