Laurea Leppävaaran varattavien kokoustilojen markkinoinnin kehittäminen
Lundén, Jaakko (2021)
Lundén, Jaakko
2021
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102031893
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202102031893
Tiivistelmä
Näkyvyydellä mediassa ja sosiaalisessa mediassa on suuri merkitys yrityksen liiketoiminnalle ja menestykselle. Hyvin toteutetulla markkinoinnilla yritys voi menestyä ja tavoittaa uusia asiakkaita. Opinnäytetyön tavoitteena on selvittää Laurea-ammattikorkeakoulun Leppävaaran kampuksen varattavien tilojen markkinointia. Opinnäytetyössä selvitetään sitä, kuinka tilojen markkinointi näkyy mediassa ja kuinka Laurea Leppävaaran varattavien tilojen markkinointia voitaisiin parantaa. Opinnäytetyön hyödynsaajana ja toimeksiantajana on Laurea-ammattikorkeakoulun tilapalvelut.
Tietoperustassa käydään läpi erilaisia tapoja parantaa yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä. Tietoperustassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin teoriaa. Tietoperustassa käsitellään myös yrityksen verkkosivujen löydettävyyden parantamista. Opinnäytetyön menetelmällinen ratkaisu on vertailu. Opinnäytetyössä vertaillaan eri yritysten markkinointia. Työssä vertaillaan yritysten kotisivuja ja Facebook-profiileja. Vertailtavina yrityksinä on kaksi kokoustilojen tarjoajaa, Graniittilinna ja Technopolis.
Kehittämistyön tulos on se, että toimeksiantajan hakukonenäkyvyyttä tulisi parantaa. Hakukonenäkyvyyden avulla asiakkaat löytävät yrityksen ja sen tarjoamat palvelut. Toinen tulos on, että sosiaalinen media on tärkeä osa nykyajan yritysten asiakasmarkkinointia. Panostamalla hakukonenäkyvyyteen ja näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa, yritys voi saavuttaa tuloksia hyvällä panos/tuotto suhteella.
Kehittämistyöhön perustuen esitetään viisi kehittämisehdotusta: Tiloja esittävien kuvien nimeäminen, tiloja kuvaavien sanojen lisääminen otsikkoihin ja tekstiin, hakusanojen lisääminen väliotsikkoihin, hakukoneoptimointi teettäminen, Facebook-sivujen päivittäminen.
Tietoperustassa käydään läpi erilaisia tapoja parantaa yrityksen näkyvyyttä ja löydettävyyttä. Tietoperustassa käsitellään digitaalisen markkinoinnin ja sosiaalisessa mediassa tapahtuvan markkinoinnin teoriaa. Tietoperustassa käsitellään myös yrityksen verkkosivujen löydettävyyden parantamista. Opinnäytetyön menetelmällinen ratkaisu on vertailu. Opinnäytetyössä vertaillaan eri yritysten markkinointia. Työssä vertaillaan yritysten kotisivuja ja Facebook-profiileja. Vertailtavina yrityksinä on kaksi kokoustilojen tarjoajaa, Graniittilinna ja Technopolis.
Kehittämistyön tulos on se, että toimeksiantajan hakukonenäkyvyyttä tulisi parantaa. Hakukonenäkyvyyden avulla asiakkaat löytävät yrityksen ja sen tarjoamat palvelut. Toinen tulos on, että sosiaalinen media on tärkeä osa nykyajan yritysten asiakasmarkkinointia. Panostamalla hakukonenäkyvyyteen ja näkyvyyteen sosiaalisessa mediassa, yritys voi saavuttaa tuloksia hyvällä panos/tuotto suhteella.
Kehittämistyöhön perustuen esitetään viisi kehittämisehdotusta: Tiloja esittävien kuvien nimeäminen, tiloja kuvaavien sanojen lisääminen otsikkoihin ja tekstiin, hakusanojen lisääminen väliotsikkoihin, hakukoneoptimointi teettäminen, Facebook-sivujen päivittäminen.