Näytä suppeat kuvailutiedot

Verkkosivut ja visuaalinen ilme Harjulan tallille

Tuokko, Sanna (2011)

dc.contributor.authorTuokko, Sanna
dc.date.accessioned2011-12-02T10:08:09Z
dc.date.available2011-12-02T10:08:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-2011120216927
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/36111
dc.description.abstractOpinnäytetyö käsittelee visuaalisen ilmeen suunnittelua Harjulan tallille, joka on pieni imatralainen ratsastuskoulu. Opinnäytetyön pääpaino on visuaalisesti näyttävien ja samalla käyttäjäystävällisten verkkosivujen suunnittelussa. Verkkosivujen visuaalisen ilmeen pohjalta tallille suunniteltiin sen jo olemassa olevaan tunnukseen sopiva logo, uudet tuntikortit ja hevosten karsinataulut. Uuden visuaalisen ilmeen tavoitteena oli luoda tallille uskottava identiteetti, joka antaa yrityksestä ammattitaitoisen ja lämminhenkisen kuvan. Uudella visuaalisella ilmeellä ja verkkosivuilla haluttiin myös saada tallille lisää näkyvyyttä sen kilpailijoihin nähden. Taustatutkimuksessa tutustutaan suomalaiseen hevosalaan ja ratsastukseen harrastuksena sekä siihen, millainen on laadukkaan visuaalisen ilmeen ja toimivien verkkosivujen merkitys pienyritykselle. Lisäksi taustatutkimuksessa tarkastellaan Suomen hevosalan yritysten ilmeitä verkkosivujen perusteella keskittyen etenkin Etelä-Karjalan alueen yrityksiin. Taustatutkimuksen avulla Harjulan tallille luotiin muista alueen yrityksistä edukseen erottuva visuaalinen identiteetti. Valmis visuaalinen ilme ja uudet verkkosivut tuovat esille tallin arvot, joita ovat hyvä yhteishenki ja hevosharrastuksen tuoma ilo kauniissa maalaismiljöössä.fi
dc.description.abstractThis bachelor’s thesis examined the creation of a visual identity for Harjulan talli, which is a small riding school in Imatra. The thesis focused on the process of designing a visually beautiful and user-friendly website. The new logo, lesson cards and name plates for the horses were designed on the basis of the visual appearance of the new website. The main objective was to create a credible visual identity which represents the professionality and warm atmosphere of Harjulan talli. The new visual identity and website should also bring more visibility to Harjulan talli among other stables and riding schools in South Karelia. The theoretical part of the bachelor’s thesis explored horse business in Finland, riding as a hobby, and how a professional visual appearance and user-friendly websites affect small businesses. It also examined the visual identities of other horse businesses in Finland and especially in South Karelia on the basis of their websites. From this premise, the new visual identity and website were created to stand out positively from among the other stables and riding schools in the same area. As a result, the completed visual appearance represents the great community spirit and the joy of being with horses on the beautiful Finnish countryside, which are the values of the stable.en
dc.language.isofin
dc.publisherKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.rightsAll rights reserved
dc.titleVerkkosivut ja visuaalinen ilme Harjulan tallillefi
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1530
dc.organizationKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.subject.ysagraafinen suunnittelu
dc.subject.ysavisuaalinen suunnittelu
dc.subject.ysatallit
dc.subject.ysaWWW-sivut
dc.contributor.organizationKymenlaakson ammattikorkeakoulu
dc.subject.keywordgraafinen suunnittelu
dc.subject.keywordvisuaalinen ilme
dc.subject.keywordverkkosivut
dc.subject.keywordtalli
dc.subject.specializationGraafinen suunnittelu
dc.subject.degreeprogramfi=Media-ala|sv=Mediebranschen|en=Media|
dc.subject.disciplineViestinnän koulutusohjelma


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot