Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Pienyrittäjien suhtautuminen osoitteettomaan suoramainontaan

Ahonen, Kyösti (2009)

 
Tweet refworks
 
Avaa tiedosto
Ahonen_Kyosti_ONT.pdf (288.3Kt)
Lataukset: 


Ahonen, Kyösti
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
http://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200901071029
Tiivistelmä
LAUREA-AMMATTIKORKEAKOULU TIIVISTELMÄ
Laurea Hyvinkää
Liiketalous, aikuissovellus
Markkinointi



Kyösti Ahonen

Pienyrittäjien suhtautuminen osoitteettomaan suoramainontaan

Vuosi 2007 Sivumäärä 41

Tutkimuksen tarkoituksena on selvittää, ovatko pienyritykset Suomessa tiedostaneet suoramarkkinoinnin mahdollisuudet osana markkinointistrategiaansa. Mitkä ovat yrittäjien asenteet suoramainontaa ja muita markkinointikeinoja kohtaan. Ovatko pienyritykset sisäistäneet suoramainonnan osana kilpailukeinoistaan isoja yrityksiä vastaan koventuvassa kilpailutilanteessa isojen yritysten puristuksissa? Tutkimuksen perusajatuksena ei ole osaamisen puuttuminen, vaan asenteiden vanhanaikaisuus. Oletan perinteisten mainontakeinojen olevan yhä vahvassa vallitsevassa asemassa.

Olen määritellyt teoreettinen kehyksen, jonka valossa suoramainontaa ja sen tehokkuutta tulee arvostella, ei sillä näkemyksellä mikä meillä on kuluttajina. Tällä tiedolla tulisi myös suoramainontapalvelua harkitsevan yrittäjän lähteä liikkeelle.

Tutkimukseen rajattiin yritykset lähikunnista Hyvinkää – Nurmijärvi –ympäristöstä. Se on hyvin toimeentulevaa aluetta. Kaupunkia, taajamaa ja maaseutua yhdessä. Tutkittavien yritysten tuli tarjota tuotteita tai palveluja suoraan kuluttajille.
Tutkimuksessa käytettiin mahdollisimman monialaista yritystarjontaa. Tutkimus tehtiin postitetuilla kyselylomakkeilla yrityksen johdolle tai markkinoinnista vastaavalle.

Tutkimuksesta selvisi, että yhä edelleen sanomalehden asema mainontakeinona on ylivoimainen. Internet –mainonta on tulossa suosioon ja on jopa suositumpaa kuin suoramainonta. Jos suoramainonta lukuihin yhdistetään osoitteeton suoramainonta, niin suoramainonta kokonaisuutena yltää internet mainonnan tasolle. Sanomalehti mainostamisesta jäädään kuitenkin vielä puolitiehen. Suoramainonta koettiin etenkin sitä kokeilemattomien parissa kalliina ja tehottomana. Suoramainonnan katsottiin myös olevan soveltumaton monen eri tuotteen tai palvelun mainostamiseen mainonnan luonteensa vuoksi, ikään kuin halpamaista.

Parhaan kokemuksen suoramainonnasta olivat saaneet yritykset, jotka olivat huomanneet ennakkoluulottomasti sen sopivan omaan markkinointistrategiaansa osana eri mainostusmuotoja – ei ainoana muotona.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatTutkintonimikkeetAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste