Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Henkilöstöpalveluiden tiedotuksen ja toiminnan kehittäminen : Case: Valio Oy:n kassapiste

Kemppainen, Johanna (2009)

 
Avaa tiedosto
Kemppainen_Johanna.pdf (292.5Kt)
Lataukset: 


Kemppainen, Johanna
Laurea-ammattikorkeakoulu
2009
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-200906113898
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli tutkia Valio Oy:n kassapisteen henkilöstöpalveluiden tiedotuksen ja toiminnan kehittämistä muuttuvassa toimintaympäristössä. Työssä kuvattu kassapiste sijaitsee yrityksen pääkonttorissa ja sen henkilöstöpalvelut on tarkoitettu kaikille alueella työskenteleville valiolaisille. Työn tavoitteena oli selvittää henkilöstöpalveluiden nykytila ja tiedotuksen merkitys sekä uudelleenorganisoida nämä palvelut tulevaisuutta varten, sillä Valion pääkonttorin aulatila tullaan uuden yritysilmeen vuoksi remontoimaan ja kassapiste tulee mahdollisesti tämän muutoksen yhteydessä poistumaan.

Teoriaosassa tutkittiin henkilöstöpalveluiden merkitystä sekä nykyaikaisten viestintäkanavien hyödyntämistä muutoksen näkökulmasta. Lähdeaineistona käytettiin näitä aihealueita käsittelevää kirjallisuutta ja muita lähteitä.

Case-osuudessa tavoitteena oli nykytilan kautta tunnistaa Valion henkilöstöpalveluiden merkitys, selvittää ajanmukaiset viestintäkanavat sekä kehittää palveluja kassapisteen tulevaisuutta ajatellen.

Kvalitatiivisen tutkimuksen aineistoa kerättiin haastattelemalla. Laadullisista tutkimusmenetelmistä valittiin teemahaastattelu, joka suoritettiin kassapisteen toiminnan kannalta oleellisille henkilöille.

Työn edetessä löytyi useitakin kehityskohteita kassapisteen toimintaprosessissa. Viestintäkanavat selkeytyivät ja työn tuloksena saatiin erilaisia ehdotuksia toimintaprosessin sekä asiakaspalvelun parantamiseksi. Työn tuloksena valmistui kassapisteen toimintamallien tueksi materiaalia, sekä väistämätön muutos konkretisoitui kehitysehdotuksien kautta.

Tutkimuksen perusteella voidaankin sanoa, että henkilöstöpalvelujen säilyttämiseksi ja sitä tukevan viestinnän eteen on tehtävä paljon työtä. Johdon ja työntekijöiden yhteistyöllä on tässä hyvin suuri merkitys.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste