Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Laurea-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointisuunnitelma : Case: Taloushallinnon palveluita tarjoava yritys

Moisio, Josefiina; Moisio, Amanda (2011)

 
Avaa tiedosto
Ont_3011.pdf (278.3Kt)
Lataukset: 


Moisio, Josefiina
Moisio, Amanda
Laurea-ammattikorkeakoulu
2011
Creative Commons License
Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120116721
Tiivistelmä
Kohdeyritys oli taloushallinnon palveluja tarjoava, Länsi-Uudellamaalla sijaitseva yritys, jonka ‎asiakkaat muodostuvat monen alan yrityksistä eri puolelta Suomea. Yritys erottautui edukseen ‎sähköisillä kirjanpidon ohjelmilla, jotka sallivat esimerkiksi asiakkaille reaaliaikaisen seurannan ‎omiin tiedostoihinsa.‎

Työn tarkoituksena oli saada aikaan suunnitelma kohdeyrityksen markkinoinnin kehittämiseksi, ‎jotta yritys saisi uusia asiakkaita kuitenkaan unohtamatta jo olemassa olevia asiakassuhteita. ‎Tarkoituksena oli uusien asiakassuhteiden osalta valmistella ehdotuksia kohdeyritykselle joita yritys ‎voisi käyttää uusien asiakkaiden saamiseksi tulevaisuudessa.‎

Opinnäytetyössä luotiin segmentointimalli kohdeyritykselle. Kohdeyritys oli jakanut asiakkaansa ‎niiden sijainnin, toimialojen ja yritysten aktiivisuuden mukaan. Työssä segmentoitiin ‎asiakasyritykset saatujen vuosittaisten liikevaihtojen perusteella viiteen kategoriaan. Näistä neljä ‎ensimmäistä kuvastavat asiakasyritysten liikevaihtoja vuosilta 2009 ja 2010 ja viides ryhmä sellaisia ‎yrityksiä, joita kohdeyritys haluaisi saavan itselleen asiakasyrityksiksi tulevaisuudessa ‎kilpailijoiltaan.‎

Kohdeyritykselle annettiin lisäksi markkinoinnin kehittämisehdotuksia, joiden avulla yritys voi ‎kohdistaa oikeille ja tarvitsemilleen asiakassegmenteille markkinoinnin voimavaransa. ‎Opinnäytetyössä käsiteltiin suoramarkkinoinnin lisäksi ulkoista sekä sisäistä markkinointia. Kahden ‎analyysin, PESTEL:in ja SWOT:in, avulla kartoitettiin taloushallinnon yritykseen liittyviä ‎yhteiskunnallisia tekijöitä sekä yrityksen vahvuuksia. Asiakastyytyväisyyskyselyn jäätyä pois ‎opinnäytetyöstä, laajennettiin segmentointimalleja palvelemaan muun muassa yrityksen asia-‎kashankintaa. Suunnitellun asiakkuussuunnitelmalomakkeen avulla yritys pystyisi seuraamaan ‎uusia asiakkuuksiaan sekä kehittämään niitä.‎

Lopuksi yritykselle määriteltiin kehittämisehdotukset markkinointiin sekä asiakkuussuhteisiin. ‎Kehittämisehdotuksia annettiin niin uusasiakashankintaan kuin asiakkuuksien jälkihoitoon ja ‎markkinointiin. Tehdyn toimintasuunnitelman avulla yrityksen on helpompi aloittaa rutiininomainen ‎muutostyö.‎
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste