Markkinointisuunnitelma keskikarjalaisille lähi- ja luomuruokatuotteille
Partanen, Mikael (2011)
Partanen, Mikael
Pohjois-Karjalan ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817691
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120817691
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin Keski-Karjalan Kehitysyhtiö KETI Oy:n tilauksesta syksyllä 2011. Opinnäytetyön menetelmiä olivat laadullinen-, toiminnallinen- ja kirjoituspöytätutkimus. Tavoitteena oli laatia markkinointisuunnitelma keskikarjalaisille lähi- ja luomuruoka tuotteille.
Työn teoriaosiossa käsitellään ekologisten elintarvikkeiden markkinointiin hyödyllistä tietomateriaalia, kuten markkinoinnin suunnittelun perusteita ja markkinoinnin kilpailukeinoja.
Toiminnallinen osa tässä opinnäytetyössä on osa KOKO keskikarjalaisten elintarvikkeiden ekologisuus liiketoiminnaksi -hanketta. Toiminnallisessa osassa analysoidaan toimialan markkinoiden nykytilannetta ja muutostekijöitä sekä elintarviketuottajien markkinointitoimia ja markkinointistrategioita. Analyysien pohjalta laadittiin toimenpide-ehdotuksia, jotka perustuvat markkinoinnin kilpailukeinopäätöksiin tuotteesta, hinnasta, saatavuudesta ja markkinointiviestinnästä.
Keski-Karjalan Kehitysyhtiö KETI Oy ja organisaation yhteistyökumppanit saavat käyttää työn tuloksia hyödyksi toiminnassaan.
Työn teoriaosiossa käsitellään ekologisten elintarvikkeiden markkinointiin hyödyllistä tietomateriaalia, kuten markkinoinnin suunnittelun perusteita ja markkinoinnin kilpailukeinoja.
Toiminnallinen osa tässä opinnäytetyössä on osa KOKO keskikarjalaisten elintarvikkeiden ekologisuus liiketoiminnaksi -hanketta. Toiminnallisessa osassa analysoidaan toimialan markkinoiden nykytilannetta ja muutostekijöitä sekä elintarviketuottajien markkinointitoimia ja markkinointistrategioita. Analyysien pohjalta laadittiin toimenpide-ehdotuksia, jotka perustuvat markkinoinnin kilpailukeinopäätöksiin tuotteesta, hinnasta, saatavuudesta ja markkinointiviestinnästä.
Keski-Karjalan Kehitysyhtiö KETI Oy ja organisaation yhteistyökumppanit saavat käyttää työn tuloksia hyödyksi toiminnassaan.