Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lahden ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Event marketing : case: Syystober 2011

Lindgren, Suvi (2011)

 
Avaa tiedosto
Lindgren_Suvi.pdf (2.574Mt)
Lataukset: 


Lindgren, Suvi
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011113016374
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tarkoitus on tutkia mitä tapahtumamarkkinointi todellisuudessa on. Työssä käydään myös läpi tapahtuman järjestämisen eri vaiheet pääkohdittain. Työ on jaettu kahteen osaan, teoreettiseen ja empiiriseen osioon.

Teoreettinen osio perustuu tapahtumamarkkinointiin ja tapahtuman suunnitteluun perustuvaan kirjallisuuteen. Teoreettinen osio keskittyy kertomaan mitä tapahtumamarkkinointi on ja mitä asioita tulee ottaa huomioon järjetettäessä tapahtumaa.

Empiirinen osio kertoo kuinka tapahtuma järjestetään käytännössä. Kirjoittaja seurasi suunnittelu-, toteutus- ja jälkimarkkinointiprosessia hyvin läheltä alusta asti. Kirjoittaja teki tapahtumassa kyselyn, jonka tulokset analysoidaan empiirisessä osiossa. Tässä osiossa keskustellaan myös tapahtuman menestymisestä ja annetaan ehdotuksia seuraavan vuoden tapahtumaa varten. Empiirinen osio perustuu Syystober tapahtumaan. Työn toimeksiantajana toimii Lammin Sahdin toimitusjohtaja Pekka Kääriäinen, joka on myös Syystober tapahtuman pääjärjestäjä.

Tapahtuman tavoitteena oli kasvaa edellisestä vuodesta. Teoreettinen osio antoi joitakin kehitysideoita, kuinka tapahtuma tulisi järjestää. Empiirinen osio kertoo tuloksista ja kuinka tapahtuma lopulta järjestettiin.

Tapahtuman järjestäminen on vaativaa. Se vaatii paljon työtä, aikaa ja osaamista. Tapahtuman suunnittelu alkaa aina halusta järjestää tapahtuma. Kysymyksiin, mitä?, kenelle? ja kuinka?, tulisi myös vastata. Hyvin järjestetty tapahtuma tarvitsee järjestelmällistä ja tavoitteellista suunnittelua. Suunnitteluvaihe on kaikista tärkein vaihe ja siihen tulisi investoida paljon aikaa ja osaamista. Ilman ennalta määriteltyjä tavoitteita, tapahtumaa ei kannata järjestää.

Tapahtumamarkkinointi on melko uusi käsite Suomessa. Se on saanut enemmän arvostusta vasta viime aikoina ja yritykset alkavatkin pitää sitä yhtenä tehokkaimmista keinoista tavoittaa asiakkaat.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste