Tapahtuman järjestäminen ja sosiaalinen media markkinoinnissa : case: oppimiskeskus Fellmannian opiskelija-avajaiset
Keskinen, Hanna-Leena; Kurittu, Hilla (2011)
Keskinen, Hanna-Leena
Kurittu, Hilla
Lahden ammattikorkeakoulu
2011
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717527
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2011120717527
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö on jaettu kahteen osaan: teoriaosaan ja toiminnalliseen tapahtumanjärjestämisosaan. Teoriaosassa käsitellään tapahtuman järjestämistä osana organisaation tavoitteellista markkinointia ja sosiaalista mediaa tapahtumien markkinoinnissa. Toiminnallisessa osassa järjestetään uuden oppimiskeskus Fellmannian avajaistapahtuma opiskelijoille. Toiminnallinen osa rakentuu tietoperustassa käsitellyn teorian pohjalta.
Fellmannia on elokuussa 2011 toimintansa aloittanut oppimiskeskus, joka markkinointiviestinnässä esitellään opiskelijoiden yhteisenä kohtaamispaikkana. Opinnäytetyön avulla tutustutaan tapahtumanjärjestämiseen osana organisaation markkinoinnillisia tavoitteita case-osassa käsitellyn avajaistapahtuman kautta. Työssä käsitellään myös sosiaalista mediaa ilmiönä ja sen mahdollisuuksia tapahtuman järjestämisessä sekä sen markkinoinnissa.
Tapahtuman järjestämisessä tavoitteellisuus on tärkeää. Tapahtumien markkinointi tulee pitää samassa linjassa organisaation markkinoinnin kanssa. Tapahtumia järjestetään ja niistä viestitään kohderyhmälähtöisesti. Fellmannian opiskelija-avajaiset oli osana Fellmannian avajaisviikkoa järjestetty tapahtuma, jonka tuloksena esiteltiin uudet tilat ja palvelut oppimiskeskuksen pääkäyttäjäryhmälle, eli opiskelijoille. Avajaisten tavoitteet onnistuttiin määrittelemään selkeästi ja ne tuotiin esiin tapahtumassa.
Fellmannia on elokuussa 2011 toimintansa aloittanut oppimiskeskus, joka markkinointiviestinnässä esitellään opiskelijoiden yhteisenä kohtaamispaikkana. Opinnäytetyön avulla tutustutaan tapahtumanjärjestämiseen osana organisaation markkinoinnillisia tavoitteita case-osassa käsitellyn avajaistapahtuman kautta. Työssä käsitellään myös sosiaalista mediaa ilmiönä ja sen mahdollisuuksia tapahtuman järjestämisessä sekä sen markkinoinnissa.
Tapahtuman järjestämisessä tavoitteellisuus on tärkeää. Tapahtumien markkinointi tulee pitää samassa linjassa organisaation markkinoinnin kanssa. Tapahtumia järjestetään ja niistä viestitään kohderyhmälähtöisesti. Fellmannian opiskelija-avajaiset oli osana Fellmannian avajaisviikkoa järjestetty tapahtuma, jonka tuloksena esiteltiin uudet tilat ja palvelut oppimiskeskuksen pääkäyttäjäryhmälle, eli opiskelijoille. Avajaisten tavoitteet onnistuttiin määrittelemään selkeästi ja ne tuotiin esiin tapahtumassa.